• sunset

lilla juni 2014 tråden.

BF-lista:

Sunset - 24 år, första barnet, bor i Sörmland, BF 25/6
  • sunset

jag hade min första hormonsväng här om dagen. usch vad jobbigt det var. på jobbet dessutom. satt i receptionen på jobbet för omväxlingsskull och insåg att fan jag har fått urinvägsinfektion IGEN (3 st i juni, två vanliga kurer en på fyra månad, slutade med den på fyra månader för några veckor sedan och pang igen) Så ja jag bröt ihop lite. sekreteraren som satt med mig tyckte så synd om mig. var ju tvungen att berätta varför så nu vet hon om det. men vi är rätt nära så det gör inget. sen har några på jobbet märkt att jag är så trött och en listade  ut det. haha

ja men sanningen om allting jävlighet eller vad det heter. så nu blir det mer antibiotika. som sagt skönt att jobba med gynläkare och kirurger så man har lite koll på allt ;)

• sunset
    lilsis skrev 2013-10-26 21:42:19 följande:
    Mindre tråd måste vara lättare att hålla reda på :) 5+4 idag och brösten brinner emellanåt... Känt av livmodern lite idag också. Mamma mådde toppen med både mig och bror, så jag kanske har samma tur!
    vad skönt för dig. jag är på 5+2 idag. och jag känner nog av livmodern varje dag tror jag. spänner och bränner. har gjort det ända sedan dag 1.
    och varje dag har jag magknip. jävlar vad ont det gör. man kan ju ha haft magknip någon gång ibland så där men när man är gravid är det jämt.
  • sunset
    kattisch skrev 2013-10-26 21:08:01 följande:
    Känner också av hormonerna. Började gråta av lycka gör att min sambo var hemma när jag vaknade (han börjar fem på morgonen men är ledig fre-sön). Samt att jag aldrig varitså irirriterad på menlösa nyvikarier förut.
    haha vad gulligt. :D
    ja jag vet vad du menar. nya vikarier är ju alltid roligt. haha. vad jobbar du som?
  • sunset
    kattisch skrev 2013-10-27 09:26:58 följande:
    Sunset. Jag jobbar som undersköterska inomhhemtjänsten och brukar ha bra tålamod annars...haha jag hoppas att jag inte blir en riktig gravidosaurius den här gången.
    haha ja jag vet hur det är. jobbar också inom vården ;)
  • sunset
    kattisch skrev 2013-10-28 09:32:56 följande:
    Jag går in i vecka sju imorgon. Än så länge så har jag inte behövt kissa på nätterna. I onsdags testade jag med cb digitalt och då stod det 2-3v testade igår med samma resultat. Kommer troligtvis att testa igen i morgon för att få mitt 3+. Onödigt att oroa sig men svårt att låta bli. Lääängtar så till vulet då jag förhoppningsvis kan glädja mig åt det kommande lilla livet.
    jag vet hur det där är. men konstigt att du bara får 2-3 när du är så långt gången. jag fick 1-2 en dag innan bim och 9 dagar efter bim fick jag 3+
  • sunset
    kattisch skrev 2013-10-29 19:42:08 följande:
    Vi fick veta att kub kostar 3000 kr om mamman är under 35.
    vi ska göra privat kub och det kostar 1600
  • sunset
    Sofieri skrev 2013-10-29 17:34:01 följande:
    Jag kommer vara i vecka 12+3 (13) vid inskrivningen. Fick en tid för att prata om KUB test den 18nov. När måste man gör KUB? Nån som vet?
    11+0 - 13+6 tror jag att man gör det
  • sunset
    Cassidy skrev 2013-10-29 20:00:59 följande:
    Har ni svullnat något än? Jag kan inte knäppa byxorna och på kvällarna är det väldigt obehagligt att sitta upp, med magen 'vecklad', för då blir illamåendet värre. Får ligga ner istället men eftersom jag är så trött så somnar jag ofta runt kl 21... Kan inte fatta att allt detta händer så här tidigt!
    haha det där känner jag igen. har varit jättesvullen ända sedan första veckan jag fick reda på det. ser jättegravid ut redan nu.
    och tröttheten går inte ens att beskriva.
    har fått ont i ena höften också. eller inte ont utan mer att man är trött i höften. syrran sa att hon hade så heeeela graviditeten så jag får väl leva med det också antar jag. ;)
  • sunset
    kattisch skrev 2013-10-29 22:04:22 följande:
    Vi har tyvärr inga privatkliniker i närheten så landstinget är enda alternativet. Jag har inte svällt något men jag är ju ganska rund redan. 162 cm 76kg så jag väntar gärna med svällandet
    ja det var ju otur. vi bor ju rätt nära stockholm så vi åker in dit. lättast så.
    ja man hinner ju svälla. mig syns det ju jättetidigt på 178 långt och 59 kg.
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.