• sunset

lilla juni 2014 tråden.

smålandsjänta skrev 2013-11-02 15:42:18 följande:
    Hej! Ja det vart visst lite fel där. Ja ena dagen känna det okej, andra dagen får jag panik. Jag kan erkänna att jag inte är klar med mitt "egna" liv, men sedan känner jag att man alltid kan komma på ursäkter. Egentligen har jag längtat efter barn i flera år redan, men nu när det är verklighet blir jag enormt skrämd av det ansvar och de uppoffringar ett barn innebär. Jag vet dock att jag klarar det, jag är en stark tjej. Men set är läskigt, Väldigt väldigt läskigt.
    ja det är nog läskigt för alla. planerade eller ej. det är ju en stor förändring och mycket som händer. jag vet att jag också känner så där till och från. vi var ju ändå klara med studier, hade jobb och hade gift oss och barnet var väldigt planerat men ändå så är man ju rädd. ibland kan jag också känna att jag inte riktigt är klar med mitt liv då jag bara är 24 men ändå så känns det bra. som du så har jag längtat efter barn i flera år och nu var det dags
  • sunset
    smålandsjänta skrev 2013-11-02 15:52:50 följande:
    Tack! Ditt svar lugnar mig en smula. Är det ditt första barn du väntar? Ja alltså, jag hoppas verkligen att denna känsla försvinner. Mår väldigt dåligt över att jag ibland nästan ångrar att jag haft sex över huvud taget. Jag får dåligt samvete för fostret i magen. Usch vad knäppt. Men jag hoppas att det till visa del är hormoner som spökar. Har läst trådar där kvinnor som tillochmed blivit planerat gravida har börjat överväga abort pga att allt blivit så skrämmande verkligt. De kvinnor som gjort abort har nästan ångrat sig allihop. Så jag håller tummarna att även jag blir sams med tanken på att bli mamma!

Ja det är första. Jag och maken hade vårt sagobröllop i juli och direkt då började vi försöka. Så detta var första och väldigt efterlängtat. Men som sagt alla är nog oroliga. Det är överväldigande. Såg en tråd med någon som gjort ivf och nu skulle göra abort. Så det stämmer nog det du säger. Det kommer kännas bra men oron kommer nog finnas kvar länge oavsett om det är planerat eller ej.
  • sunset
    eniway skrev 2013-11-02 20:49:15 följande:

Tack, nej det är inte de mest optimala förutsättningarna och vi är väldigt oroliga över hur detta ska gå. Ni andra verkar ha planerat och längtat efter plusset och varit väl förberedda. Önskar att det vore så för oss också´. Visst skulle vi vilja ha barn, men just nu är så körigt. Men vi får göra det bästa vi kan!
    jo och många i denna tråden verkar ha barn sedan innan också. eller i alla fall några. för oss är det i alla fall första. som vi egentligen skulle satt igång med i april med avvaktade lite för att få ordning på ekonomin ytterligare.
    men som sagt det blir omtumlande och en hel omställning även om de är planerade. maken fick typ panik. haha. men vi har ju en ganska stor buffert sparad som hjälper oss en hel del. och två heltidslöner underlättar ju. man minns ju att man hade rätt lite pengar när man pluggade men jag tror verkligen inte att det är omöjligt för er. man får ju göra det bästa med dom medel man har. och att klara er tror jag verkligen att ni gör. man får leva lite snålt helt enkelt.
    men hur stort bor ni och så då?
  • sunset
    Cassidy skrev 2013-11-03 08:21:00 följande:
    Vi har försökt bli föräldrar i sex år, och är nu gravida för första gången. När vi började försöka var vi färdigutbildade, hade jobb och bodde helt okey. Nu är jag kroniskt sjuk, har en inkomst därefter (hann ju dock jobba upp min SGI) och egentligen inga bra förutsättningar... Men vi vill verkligen ha ett barn och min man är helt med på att dra det största lasset. Antagligen kommer han få ta alla föräldradagar utom mina personliga 60. Men jag kommer ju finnas med hela tiden och vi väljer att se det som en fördel istället. Vi fixar det här! =)
    det låter jobbigt men det verkar ändå som att ni har en bra plan. och efter sex år så känns det ändå lite som en solskenshistoria trots er situation eftersom ni lyckades få det ni verkligen vill ha. och händer det sådana där saker som man inte kan råda över så är det ju inte ens eget fel och ofta inget man kan göra något åt. jag tror ni kommer klara det där galant och att ni kommer få en underbar och frisk bebis. :D
  • sunset
    Sofieri skrev 2013-11-03 19:11:02 följande:
    Haha, tokigt det blev. Illamående delux och postafen hjälper inte ett dugg. Blir till att ringa läkare imorgon o be om lergigan. Undrar hur jag ska få ledigt, lite mkt sjukdom och läkar besök på sistone. Tror mina chefer snart misstänker nåt....
    jobbigt för dig. är du bara illamående eller kräks du också?
    jag hade nästan hellre kräkts än att ha illamåendet som sitter i som ett grått moln över en hela dagen. sjukt jobbigt.
  • sunset
    Sofieri skrev 2013-11-03 20:21:13 följande:
    Jag mår bara illa. Har bokstavligt levt på frukt, fil och smörgås denna helg.
    haha you and med both. filmjölk är en väldigt bra kompis, apelsinjuice och satsumas. ;) mycket kallt med andra ord.
    Det roliga är att man känner verkligen bara för en sorts mat. allt annat får man avsmak för och blir illamående bara av att tänka på.
    typ i lördags skulle vi ut och äta och maken ville ha pizza eller något, men jag ville bara ha kött. inget annat så gick runt halva stan för att hitta det för mådde illa av tanken på något annat.
  • sunset
    Cassidy skrev 2013-11-04 00:28:03 följande:
    Samma här. Någon kvart här och var på dygnet känns okey, men i övrigt mår jag illa hela tiden. Äpple, mild apelsinjuice och jordgubbskräm fungerar oftast. Och ibland blir jag sjukt sugen på kött, vilket är lite jobbigt då jag är en fd vegetarian med många idéer om vad som går och inte går att äta... Bröd luktar så illa att jag inte ens vill vara nära det och fil smakar illa. Kunde aldrig tänka mig att kroppen skulle kunna styra så vad jag kan äta! Eller sitter det i huvudet?
    jag tror nog egentligen inte att det sitter i huvudet utan jag tror att vi blir sugna på det vi behöver och avsmak för det vi ska äta mindre utav.
  • sunset
    lilsis skrev 2013-11-04 08:40:01 följande:
    VUL på torsdag, hoppas den lill* är kvar...
    åh vad roligt. jag måste dock vänta ett par veckor till. jag räknar mer ner till torsdag och v.8 nu. hihi
  • sunset
    lilsis skrev 2013-11-04 18:32:20 följande:

Njäe, det är för att jag blödde i fredags och har haft bruna flytningar sedan dess. Både gyn och akutgyn säger att det mest troligt inte är någon fara men...
    okej då är det kanske inte så roligt. men då håller vi tummarna för att det gått bra och att det blir en rolig sak för att du kommer få se ett pickande hjärta. det håller vi på.
  • sunset
    kattisch skrev 2013-11-05 06:49:35 följande:
    Var på ett vul igår. Läkaren hittade inget hjärta men ville avvakta en vecka om jag räknat två veckor fel... inte så troligt. .. går in i vecka 8 idag. .. troligtvis ytterligare ett ma...
    vi håller tummarna för dig.
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.