• sunset

lilla juni 2014 tråden.

Cassidy skrev 2013-11-05 18:39:03 följande:

Åh, vad härligt! Önskar att vi kunde få göra ett tidigt vul vi med...
    varför bekostar in inte ett själv då? eller bor ni inte nära något ställe där man kan göra?
  • sunset
    ZandraClaesson skrev 2013-11-05 18:32:43 följande:
    såg liten idag på vul 6+4 med ett tickande hjärta. ^^ fick inte in bilden genom mobilen :/
    åh vad roligt. nu blir man ju sugen själv på att göra ett. är i v6+5 idag men vi kommer inte göra förrän i vecka 8+6. känns som en hel evighet dit.
  • sunset
    ZandraClaesson skrev 2013-11-05 18:52:57 följande:
    Okej, jag gjorde mitt andra idag :P .  ah eller hur. jag ska tillbaka o göra vul den 21nov :) 
    vad skönt att få göra så många. men antar att det är för en mindre rolig anledning som du får göra dom. men hoppas ni får fortsätta att se en frisk liten bebis.
  • sunset
    ZandraClaesson skrev 2013-11-06 07:51:39 följande:
    ja det är skönt och käns tryggt :) .  ah haft 5mf och för ett årsedan trodde jag de gick vägen men på vul i vecka 10 var fostret dött o hade dött tidigt. så är med i en missfalls studie nu. tråkigt o va med där men skönt o få hjälp :) 
    ja det är ju verkligen tråkigt. men skönt att dom tar det på allvar och att du får så mycket hjälp. ibland är det ordning på vården.
  • sunset
    ZandraClaesson skrev 2013-11-06 10:44:05 följande:
    ja verkligen :)  ja men här i borås så tar dem oss på allvar. en kompis gick till samma privata gyn som jag rekommendera o direkt fick dem hjälp o skulle få remss till ivf . 
    vad snälla dom är. underbart att det finns sådana ställen. jag har ju turen att jobba på ett ställe med tillgång till mycket och med många trevliga läkare. så idag blev det ett vul gjort eftersom jag var lite orolig över mina urinvägsinfektioner. då tyckte min kära kollega att vi lika gärna kunde titta. så fick se en liten krabat med ett fint hjärta.
    flyttade fram mig en dag. så 7+1 idag.
  • sunset
    lilsis skrev 2013-11-07 17:13:23 följande:
    VUL såg inte bra ut. Tom livmoder, gyn misstänker utomkveds :(
    nej men usch vad tråkigt. när vet dom säkert då?
  • sunset
    Cassidy skrev 2013-11-07 10:22:40 följande:
    Jag är ju redan sjukskriven och kan inte förstå hur ni som jobbar klarar av det. Men det beror naturligtvis på att ni är friska i övrigt. Jag tänker på mig själv som gravid nu, inte som sjuk och gravid och har svårt att sluta jämföra med alla andra... 

Strax dags för inskrivning. Hoppas vi får en bra BM! 
    jag mår faktiskt väldigt bra nu. ska erkänna att postafen hjälper väldigt mycket. enda problemet är att jag inte kan jobba natt nu.
  • sunset
    lilsis skrev 2013-11-08 09:23:13 följande:
    Njäe är inlagd på avdelning sen igår kväll, fick träffa narkosläkaren på en gång. Men sen har det stått still. Har dropp och de kollar blodtrycket varje timme. Titthål ja, kan bli bikinisnitt om de inte kommer åt. Jag vill bara få det överstökat så vi kan gå vidare. Ovissheten var värre.
    vad tråkigt för dig. hoppas dom sätter igång snart. förstår att du vill få det gjort. Vi tänker på dig.
  • sunset

hur mår ni alla?
    jag behövde spy för första gången igår. usch vad inte roligt det är att spy. men fördelen var väl kanske att illamåendet försvann. där får man för att man gnäller antar jag.
    hoppas det försvinner snart bara.

• sunset
    malin1985 skrev 2013-11-13 16:42:58 följande:

Jag mår illa större delen av dagarna och så är jag extremt trött och har ofta huvudvärk. Jag ser nog rätt risig ut för idag har jag fått frågan om jag är sjuk typ 10 gånger :/ vi har inte sagt nåt än och hade tänkt vänta lite till men kanske är dags att berätta för dom jag jobbar med nu. Jag kan ju jobba men jag går på halvfart nu. Har ni berättat på jobbet (ni som jobbar)?
    yes. alla på jobbet vet. lika bra kände jag för jag jobbar på sjukhuset och kan inte stå på röntgen, inte gå speciellt långt för jag blir andfådd och utmattad plus att jag inte kan ta tunga patienter och dra upp i sängen och liknande. så lika bra att dom vet. chefen fick veta omgående så att hon är med på att jag mår dåligt och inte kan jobba nätter,
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.