• sunset

lilla juni 2014 tråden.

Cassidy skrev 2013-12-08 09:15:53 följande:
    Idag gick även jag under 200-sträcket!

Jag är verkligen toknojjig över både Vanishing Twin Syndrome och MA. Min Bm verkar inte ha nån förståelse alls för detta, utan tycker bara att det ska vara ett mysterium vad som händer där inne...
    Missfall är jag inte lika orolig för, för då vet man ju sedan. Men tänk om jag fått ett MA och det inte upptäckt förens på rul när vi redan berättat för alla...
    åh vad skönt att även du kommit så långt nu. visst är det en underbar känsla? nu räknar man bara ner mer och mer. jag räknar i alla fall ner till jul nu,

jag tror nog inte du behöver oroa dig. men det är ju lätt för mig att säga. men jag har också varit orolig men har bestämt mig för att släppa det. Jag blev i alla fall helt galen av alla dessa tankar och kunde knappt leva normalt. det är jättesvårt att bara släppa det jag vet, jag gjorde ju 3 ultraljud innan jag kunde släppa det. men nu känner jag bara att det får bära eller brista. men med tanke på att vi gått rätt långt nu så borde det inte vara någon fara. lite så jag känner.
    I min ena app står det att det är dags att berätta för sina nära och kära nu. så det tar jag som ett gott tecken.
  • sunset
    Emmadaniella skrev 2013-12-08 10:09:37 följande:
    Till alla er som är oroliga! Tycker att bm ska ta det på allvar och låta er boka en tid för ul! Förstår inte varför man inte får det i alla kommuner. Ett tidigt ul för att släppa oro och slappna av lite mer..
    Och illamåendet! Det finns hjälp, bra medicin, som hjälper en hel del, prata med bm, man måste få må så bra som det bara går!!!
    ja tyvärr så tar ju det på resurser och det är ju alltid så vården fungerar. spara på så mycket resurser som det går. men som sagt  jag har varit orolig och gjort 3 ultraljud men ändå så har jag varit orolig efter varje så oron var ju kvar i vilket fall tyvärr.
    men som det ser ut så får man nog bearbeta det bäst det går.
    Som alla andra på detta forum säger vi väntar bebisar inte missfall.
  • sunset

alltså jag har fått tid för RUL samma dag som jag går in i v.20. är inte det väldigt sent?

• sunset
    DevilsDaughter skrev 2013-12-08 20:53:43 följande:
    sunset: 19+0? Tror det är inom ramarna för vad som är ok.. 
    haha ja det är det säkert men känns sent ändå. och på ultraljudet jag gjorde förra veckan så sa han att  han trodde jag var 4-5 dagar längre än vad jag trodde. därför det känns lite jobbigt :(
  • sunset

Måste bara fråga. Men tjejer är jag den enda som lider utav halsbränna dag som natt? lever på novalucol och är sååååå glad att vi har ställbara sängar med dosor så jag kan höja huvudändan. bästa köpte ever om vi tänker gravidsynvinkel.
    Men hur som känns som att novalucolen bara hjälper en kort stund. mer tips?

• sunset
    DevilsDaughter skrev 2013-12-08 21:15:38 följande:
    sunset: har inte fått så mkt halsbränna än, dock har ja alltid haft det längre fram i graviditeterna och set är verkligen hemskt! Hittade aldrig något som funkade mot det heller :( Gällande ultraljudet så förstår jag att du tycker att det känns sent.. Du kan inte ringa och fråga om du kan få en tidigare tid? v 18+0 ungefär tycker jag är bäst.. Får man strax innan v 17 så är risken att det är lite för tidigt för att kunna se allt om man inte är så långt gången, det är ju ganska vanligt att man blir flyttad ganska långt både fram och bak på RUL.. 
    jo jag ska ringa bm i morgon och kolla om tid. borde ju inte vara helt omöjligt tycker jag. men vi får se vad dom säger. kan vi inte den veckan vi fått nu måste dom ju lösa det. för rul måste ju göras. enkelt.
    får vi onsdagen veckan före blir det perfekt. 18+0 då. vill kunna se kön och grejer.
    men som sagt är ju kanske längre gången än vad jag tror så vi får väl se. vill gärna bli framflyttad så bebis kommer innan midsommar.
  • sunset
    DevilsDaughter skrev 2013-12-08 22:21:55 följande:
    sunset: låter som en bra ide! Jag har inte heller nåt emot att bli framflyttad :))
    och dom ringer upp kl tio i två. tio mninuter innan jag börjar jobba. jättebra där. men hoppas dom kan ändra det. för inte kan dom väl ändra till veckan efter? då blir det v.21 ju
  • sunset
    eniway skrev 2013-12-09 15:16:52 följande:
    Har du inte gjort ett enda ul innan, kanske mellan vecka 10-12? Här i Östergötland får man ett i vecka 12-13 om man gör KUB, och sedan ett rul i vecka 18-20. Tycker det är lite det med.
    jo. gjort ett i v.8 ett i v.10 och ett i v.12 sen har vi kub nästa vecka i slutet av v.13.

• sunset

yes!
    fick rul ombokat till  en vecka tidigare. så 22/1 blev det nu. bm som jag pratade med frågade också om det fanns någon anledning till att dom lagt rul så sent för mig. så jag var inte konstigt. utan det var sent. nu känns det bättre, får det samma dag som jag går in i v.19. nu känns det mycket bättre.

jag mår fruktansvärt bra faktiskt. lite illamående och en del halsbränna men ändå så är det bra. mycket bättre än i början. och jävlar vilken växtvärk jag har haft i livmodern idag.
    en kollega kommenterade idag när vi bytte om vilken fin mage jag hade och att det inte var något tvivel om att det var en graviditet. sen tyckte hon att jag skulle börja jobba i mammabyxor istället för dom vanliga arbetsbyxorna vi har.
    känns så mysigt. magen är verkligen jättestor. +4 cm i omkrets sedan 3 veckor tillbaka. så här händer det grejer. den blir inte mindre på morgnarna nu heller. hihi.
    bara dölja den 2 veckor till för svärmor. sen så. ska nog nästan filma hennes reaktion.

dock så skönt att tuttarna inte gör ont längre. nu har jag mer ont i bröstvårtorna. men ja det ändrar sig väl under hela graviditeten skulle jag tro.

• sunset

12 fulla veckor idag. känns underbart att ha passerat denna magiska gräns.
    på måndag är det dags för kub och jag längtar så jävla mycket. :D

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.