• mamiama

Julibebis 2014

Euphemia, jag har sillisar. Dom har växt minst en storlek och har redan börjat få små bristningar. Dom är rejält i vägen nu, och TUNGA! Av erfarenhet vet jag att dom växer dubbelt så mycket sen när mjölken rinner till ... Tror det blir ett lyft när allt det här är över...

• mamiama

Euphemina, jag var med rädd för det eftersom jag gjorde bröstlyft i samband med inlägg via bröstvårtan, men har pratat med kirurgen och han säger att det inte alls ska påverka förmågan att amma, och han har nog rätt, för mina läcker lite med ;)

• mamiama

Mmod, jag delar alla de där tankarna med dej. Har dessutom ny sambo som är 6 år yngre än mej, hjälper ju inte till med osäkerheten direkt... Vet inte hur detta ska sluta med 2 i magen, kanske blir katastrof kroppsligen... Usch, jobbigt.

• mamiama

Det är verkligen jätteroligt att ni har den synen på er själva och är trygga i det, önskar jag med kunde vara det.
    Vet inte om det är för jag har hört och sett för mycket genom tiderna, kanske därför jag e osäker.
    Men jobbar på det varje dag!

• mamiama

Hilmas mamma, det är tyvärr inte lika "lätt" för alla, av olika själ kan det där sitta djupt rotat. Något som man kanske vanligtvis brukar kunna hålla i schack men som blir överväldigande under en graviditet med alla hormoner....

• mamiama

Jag har inte vaccinerat mej trots att jag har en "riskgraviditet" man får ändå inte fullt skydd förräns efter 4 v efter sprutan, och då är influensasäsongen i princip över så det känns onödigt.

Min sambo kände sparkar med handen för första gången i lördags! V 19. Helt magiskt. Känns konstigt för det rör sej lite överallt i magen, haha!

• mamiama

Jag har ju ny sambo, pappan till mina tre barn var helt förjävlig från start till slut, jag gick igenom allting helt själv! Inget jag önskar någon....
    Denna mannen jag nu lever med är helt otrolig!! Han delar ALLT med mej och ställer en massa frågor hela tiden, läser vecka för vecka appen, är med på ALLA besök som handlar om tvillingarna, han fixar och domar och "boar", han tänker på allt! Tror knappt det är sant.... Visste inte det kunde vara såhär :))

• mamiama

Det är helt sjukt när det rör sej i hela magen samtidigt!! Uppe vid revbenen å nere på sidorna, häftigt!!

• mamiama

Jag e ju inte riktigt klok längre! Ser allt och alla som ett potentiellt "hot" mot våran familjelycka. Hormonerna... Gör att jag är misstänksam mot allt och alla, plötsligt gillar jag inte sambons kompisar alls längre för vem fan vet vad dom hittar på? Sambons jobb gillar jag inte längre för att han är så långt borta osv, osv. URLÖJLIGT!
    Snacka om att vara revir-känslig haha

Svar på tråden Julibebis 2014