• mamiama

Julibebis 2014

johannatys skrev 2014-03-15 07:51:16 följande:

Idag går jag in i vecka 24 och då känns det verkligen som att man kommit långt. Snart får man kategorisera sig som höggravid. Arbetade igår också efter en lång tids vabbande och oj vad mycket tyngre allt känns nu, börjar känna mig aningen osmidig och gammal :)

Någon annan som arbetar på stående fötter hela dagarna?

johannaty.se

Jag jobbar helt stående, blev sjukskriven 50% i v 18, pga foglossning, är fortfarande halvtidare och är i v 23 med twins. Det hjälpte mej väldigt mycket att gå ner i tid, mår riktigt bra nu och de timmarna jag är på mitt jobb känns bra :)
  • mamiama
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-15 08:36:18 följande:
    Hos oss sjukskrivs tvilling graviditeter helt från v 24.
    Ok, här e det från v 25, men så länge jag mår såhär så vill jag jobba halvtid, känner att jag har något att göra varje dag, är en sån där som lätt bara degar ihop totalt annars ;)
  • mamiama
    johannatys skrev 2014-03-15 20:04:10 följande:
    Jag vill också jobba men blir lite trött när kroppen inte vill, tillslut känns det som att jag bara tänker på hur ont det gör, men vill inte bli sjukskriven än. 
    Det hade kanske hjälpt att bli delvis sjukskriven då? Finns inget värre än att må dåligt på jobbet :/
  • mamiama
    gubbenhilfe skrev 2014-03-16 08:10:36 följande:

God morgon. Är det några fler än vi som redan har planerat föräldraledigheten? Jag tänkte att jag skulle vara hemma de sex första månaderna och sen börjar jag jobba 75%. Min man kommer jobba halv tid under den tid så på sätt spara vi lite på dagarna. Vi kommer dock bara vara hemma i ett år. Vi gjorde så med sonen och det fungerade bra så det får vi hoppas att det gör den här gången med. smile1.gif

Vi kommer vara hemma tillsammans de 2 första månaderna, sen ska jag själv vara hemma tills jag slutat hel-amma (Tom ca 4 mån) sen ska jag jobba 2 dagar i veckan och min sambo 3 dagar, så vi ska med dela. Dels för att jag oxå är rastlös av mej och för att min sambo vill ha den tiden med sina barn...

Nu vet man aldrig vad som händer med amning och så, men detta är våran plan iaf ;)
  • mamiama

Idag har jag varit på förlossningen efter en natt och morgon med sd. Allting visade sej dock vara bra med bebisarna så jag fick åka hem med bricanyltabletter, men det drar å har sej i magen.... ska vila nu en stund, ganska påfrestande redan den här graviditeten.... tanken på att bli heltidssjukskriven skrämmer mej.... kommer INTE må bra psykiskt av det.

• mamiama
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-21 00:57:30 följande:

Någon som har haft dubbelseende under graviditeten? Har haft det till och från utreda dagar nu och har aldrig haft det tidigare. Läste att man kunde få det vid preeklampsi men jag har lågt blodtryck 103/65 så det borde inte vara det. Det kommer och går och varar en kort stund bara.

Jag har läst att det kan orsakas av vätskan i kroppen, det kan trycka på synnerven!

Om 1 1/2 vecka ska jag till doktorn igen å se hur det blir med min sjukskrivning... Om det blir heltid eller fortsatt halvtid. Hjärnan vill fortsätta jobba, men kroppen börjar känna att det är jobbigt...
  • mamiama
    Fiamedbarn skrev 2014-03-29 16:21:38 följande:
    Grejjen var den att jag ångrade mig direkt. Från 1cm. Men fick ingen hjälp. Och värkarna gick i ett utan paus så jag kunde inte meddela mig med omvärlden. Men ingen BM försökte hjälpa mig vilket var fruktansvärt.  Och lustgasen hjälpte inte.

Så nej, hade jag vetat om hur smärtan var hade jag hellre drogat mig med allt! Urskiljningslöst smile1.gif

Ja för mig är det det värsta jag varit med om. Tyvärr.
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Sådär var min sista förlossning, så intensiv att jag inte kunde annat än gråta och skrika... Ingen bedövning alls... Hemsk!!
  • mamiama
    Fiamedbarn skrev 2014-03-29 19:28:05 följande:
    Vad tråkigt att höra att du också haft det riktigt tufft smile4.gif Hur har du tänkt dig denna gång?
    L
    Iom att jag haft 2 bra förlossningar innan det så intalar jag mej själv att detta ska gå bra... Nu är det ju 2 st som ska ut så jag ljuger ju om jag säger att jag inte redan har panik. Vet inte varför men ks skrämmer mej, då jag är kontrollmänniska...

Lever lite i förnekelse nu när det kommer till förlossningen. "Det e ju inte nu" så jag skiter det framför mej :(
  • mamiama
    Passion skrev 2014-04-06 13:10:26 följande:

Är det bara jag som sover helt okej och inte behöver besöka toaletten mitt i natten? smile1.gif

Är i v 25 nu smile1.gif

Jag har 2 i magen och kissar inte varje natt... Men det varierar antagligen beroende på hur de ligger ;)
  • mamiama

Superfin baddräkt! Jisses vilka små söta magar då! Såhär ser en annan ut just nu.... V 26....

Svar på tråden Julibebis 2014