• mars2011

Julibebis 2014

Idag på bim-3 fick jag ett plus på stickan. Efter 5 månaders försök. BF 5-7 juli:) några fler som redan plussat? För visst är det ett plus?

• Svar på tråden Julibebis 2014
  • Pluttan
    Anni01 skrev 2013-11-15 14:05:23 följande:
    Många nya, vad roligt med en massa sommar-bebisar! :) Iness: Inte konstigt om du inte hunnit förstå eller har svårt att glädjas när ni inte riktigt planerat för det. Men jag förstår det som på dig att behålla barnet känns som det enda rätta? Det kommer sjunka in snart ska du se och med det kommer nog också glädjen. :) Är det någon som märker skillnad i illamåendet på vad ni äter? Ngt som är Big No och något ni mår toppen av? Jag har dragit parallellen att min bebis vill ha en riktigt tjock och go mamma för de ggr jag ätit hamburgare (2 dagar i sträck nu, haha) så har jag mått som en prinsessa i flera timmar. Annars är illamåendet över mig nästintill konstant. Kan dämpas lite av att äta men om jag försöker vara nyttig och tex äta frukt så är det tillbaka efter typ 5 minuter. Så som sagt, hamburgar-diet närmsta framtiden? :P Jag är iaf inte det minsta socker-sugen (till skillnad från annars) så godis går helt bort. Viss färdigmat (frysta rätter) går också bort. Har väldigt svårt för dotterns burkmat också (ja inte för att jag äter det själv :P men bara lukten och åsynen av det)...lite synd när hon är inne i en period när hon matstrejkar hemma-lagad mat.

Råa morötter funkar alltid. Och just nu har jag dille på spagetti och Felix köttfärssås på konservburk. Godis och choklad är big NO NO.
    ~pojke 2000 flicka 2012~♡
  • Nimah
    Hilmas Mamma skrev 2013-11-15 18:15:32 följande:

Vagn är redan klar här!! Detaljer vår EmmaLjunga CityCross som vi hade/har till dottern!! Jag har ÄLSKAT den sen jag såg den i affären o ÄLSKAR den fortfarande!!!

Samma här! Älskar min city cross. Men just nu är den trasig och vi har svårt att få emmaljunga att skicka reservdelar.
  • Frida Andersson
    Hilmas Mamma skrev 2013-11-15 18:15:32 följande:
    Vagn är redan klar här!! Detaljer vår EmmaLjunga CityCross som vi hade/har till dottern!! Jag har ÄLSKAT den sen jag såg den i affären o ÄLSKAR den fortfarande!!!

Har med haft Emmaljunga och kommer bli denna gång med skulle jag tro=)
  • HollyH

Oooh, är inte så förtjust i just city cross, vill ha antingen Classic chassi med lufthjul, eller min favorit, Ozone. Men jag gillar nya Viking. Vi har dock en Viking ur Emmaljungas gamla kollektion, alltså en retrovagn som också heter Viking... De återanvänder namnen.

• Hilmas Mamma
    HollyH skrev 2013-11-15 18:55:22 följande:
    Oooh, är inte så förtjust i just city cross, vill ha antingen Classic chassi med lufthjul, eller min favorit, Ozone. Men jag gillar nya Viking. Vi har dock en Viking ur Emmaljungas gamla kollektion, alltså en retrovagn som också heter Viking... De återanvänder namnen.

Lufthjul vägrar jag!!! Känner allt för många som jämt har punktering o vi bor på landet med endast grusvägar runt omkring med vassa stenar... Men smaken är ju som baken!! 😊
    Frida Andersson skrev 2013-11-15 18:51:54 följande:

Jag är fortfarande kär i vår!! 😍 Färgen är coffee!!
    Nimah skrev 2013-11-15 18:51:15 följande:
    Samma här! Älskar min city cross. Men just nu är den trasig och vi har svårt att få emmaljunga att skicka reservdelar.

Var har ni köpt den? Vi köpte vår på Babyproffsen sommaren 2011 o nu i somras gick bromsen sönder, men vi åkte till bp o sa sim det var... 4 dagar senare kunde vi komma o hämta en ny broms gratis!! 😊
  • gubbenhilfe
    Frida Andersson skrev 2013-11-15 18:51:54 följande:

Vi hade med Emmaljunga till första barnet men jag tycker att de är så stora o otympliga så det blir ingen Emmaljunga för oss den här gången. Vi hade CityCerox 365.
  • HollyH

Jag har aldrig haft en enda punka fast jag haft lufthjul på vagn i över 10 år nu! Platta punkteringsfria hjul a l a City cross och scooter samlar bara snö i det klimat jag bor. Hela hjulen blir som feta snöbollar.

Nu mår jag illa lite hipp som happ och idag har jag inte mått illa särskiltm ycket. hur är det för er andra som mår illa?

• Anni01

HollyH: har också haft en bättre "illa-mående-dag" idag. Testade åksjuke-band idag och trodde inte så mkt på dem innan men nu börjar jag tro att de gör effekt trots allt. Fler som testat såna, funkade det på er?

• gubbenhilfe
    Anni01 skrev 2013-11-15 19:46:06 följande:
    HollyH: har också haft en bättre "illa-mående-dag" idag. Testade åksjuke-band idag och trodde inte så mkt på dem innan men nu börjar jag tro att de gör effekt trots allt. Fler som testat såna, funkade det på er?
    Jag hade det med mitt första barn och tyckte att det fungerade. Nu mår jag illa mest hela tiden men inte så mycket utan det bara ligger där och stör i bakgrunden. Tänkte spara på banden i fall det blir värre.
Svar på tråden Julibebis 2014