Överväger abort, har redan 3 gemensamma + 1 bonus
Vi kände oss färdiga med våra 4barn, födda -96, -07, -10, -12. Jag satte in hormonspiral. Nu kan de inte hitta spiralen, den verkar ha försvunnit... Nu visar gravtest (både hemma och hos BM) att jag är gravid. Jag har alltid sagt att jag antagligen aldrig kommer att kunna genomgå en abort... Jag är adopterad och jag vet att om abort hade varit mer möjligt i mitt födelseland hade jag inte funnits. För mej blir det som att ta bort mej själv om jag skulle genomföra abort. Samtidigt så vet jag att det är det enda vettiga beslutet. Hur ska vi annars hinna med? Vi bor i Stockholm utan något släktnätverk i stan... Redan idag kan jag känna att det är svårt att få tiden att räcka till för 6åringen och 3åringen... Jag tvivlar på att jag kan ta rätt beslut. Rätt för vår familj eller rätt etiskt för mej själv? Även min make har svårt för abort men lutar ändå mer åt att vi måste... Är så ledsen. Känner inte att jag får någon förståelse från omgivning. De flesta förstår inte att jag kan tveka kring abort... Men det gör jag. Någon annan där ute som känner igen sig? När jag väntat de andra barnen har jag känt mej superglad och "höggravid" redan i V5, nu är jag troligtvis i V5-6.