• Anonym (Spänd + - ?)

Osäker till tusen..

De tre senaste månaderna har jag klockat min mens och den har kommit den 22 varje månad och natten till lördag den 9 november så låg jag med en kille på fyllan. Båda var med på noterna då om vad som kunde ske när man kör oskyddat (dumt! Jag vet!). Hade inte en enda tanke på dagen efter piller av nån anledning heller...
    Jag kände hela lördagen och ända fram till i fredags att det har spänt i nedre delen av magen.

I torsdags fick vi en tid till att sitta ner och prata om det och vi kom båda fram till att (vi har ett varsitt barn sen tidigare relationer) ett till barn är inget vi önskar just nu. Jag vet inte ens om jag är gravid eller inte då det känns lite för tidigt att testa (BIM-5). Jag frågade honom ifall jag var gravid om han kunde följa med och göra en abort och han sa att det kunde han.

Men min reaktion till andra aborttrådar här så finner jag mig gråtandes av förtvivlan. Jag är emot abort men tiden är långt ifrån rätt då det är massa andra saker runt omkring som måste tas tag i innan jag får ett till litet liv att ta hand om. Jag är helt inställd på att göra en abort. Men varför gråter jag? Jag vet inte ens om det finns nån där inne heller.

Killen är ingen jag känner så väl, men vi ses och pratar till och från och vi är inte ute efter något förhållande med varandra heller.
    Känner mig lätt vilsen.
    Ville nog bara skriva av mig men lämna gärna en rad eller två om ni har något klokt att komma med.

• Svar på tråden Osäker till tusen..
  • Anonym (hej)

Det låter ju som att du är ganska säker i ditt beslut och det är ju bra. Det är absolut inget konstigt med att du är ledsen för det är väl självklart att man kan sörja det som kunde ha blivit även om man känner att man gör rätt beslut.
    Jag gjorde själv en abort för några veckor sen och jag och min sambo var helt överens om att detta var rätt beslut. Men det är klart att jag var ledsen ändå. Delvis pga alla hormoner som studsar runt i kroppen och delvis för att en abort är jobbigt, både psykiskt och fysiskt. Det är en stor grej att genomgå en abort så självklart ska man låta sig själv vara ledsen, det betyder inte att du gör ett felaktigt beslut.
    Så länge du känner dig trygg och säker i ditt beslut så vet du att du gör rätt. 
    Jag tänker på dig.
    Massa styrkekramar 

Svar på tråden Osäker till tusen..