• lamiz

pratar jag med fel kille?

Hej jag är ny på familjliv.  det är så att jag har blivit kär i en kille som jag har pratat med nu i länge typ 4 år..
    vi har alltid kul ihop när vi skriver och pratar i telefon. jag avbröt kontakten med honom typ 2-3 ggr 
    på grund av att han va lite konstig o pratade om sitt ex ibland bara för att göra mig arg vilket jag ej blev 
    men förbannad bara o tyckte att han av dum i huvudet att försöka o göra så mot mig eller att säga han har inget "liv" och helst så sover o han o gör ingenting. går ej i skolan, har inget jobb heller. 
    men hur som helst så tog han upp kontakten med mig igen o försökte verkligen att lösa allting.. han planerar framtiden med mig o säger att du e den enda ja vill dela mitt liv med. problemet är att vi har ej sett varandra i verkligheten.. bara för 12 år sedan har vi sett varandra o vi va rätt små då. .. vad ska ja göra nu han säger att han kmr att träffa mig snart vilket han sagt under de åren vi pratat o ej menade det på riktigt.. därför blev jag besviken o ej ville prata med honom då.. han skriver dag o natt åt mig o vill ha en framtid med mig o skaffa barn? vad är det för fel på honom ? tycker han verkligen om mig? eller vad håller han på med för tusan blir ju galen.. om han nu ej tyckte om mig skulle han ju aldrig vilja ha kontakt med mig? han säger att du är bara speciell och vet inte vad och att hur mycket han tycker om mig varje gång vi pratar... o att snart kmr vi att träffas.. kan jag lita på honom den här gången då? åhh vet inte själv heller vad jag håller på med håller ju fan bli kär i denna killen... 

kan nån vara snäll o ge mig råd med det ? blir jätte tacksam för ert svar då. :) kram på er.  

• Svar på tråden pratar jag med fel kille?
  • Molgan 008

Genom sättet som du skriver på så kan jag ana att du förmodligen inte är äldre än fjorton, så oavsett hur du gör med killen så kan du nog vänta med att skaffa barn med honom.

• lamiz

Jag är snart 19 och är inte 14 :) men grejen är att hur ska jag veta att han verkligen gillar mig ? På det sättet som han beter sig ?

• Hetingen

Du borde nog vara försiktig. Personer som man möter på nätet är ju mindre pålitliga än de man möter utanför nätet. Det kan bli lite pinsamt om ni helt plötsligt träffas för man vill ju helst att man möter någon utanför nätet första gången och sen kan man hålla kontakten. Du skrev också att han inte har jobb och att han skiter i skolan. Det kan vara ett tecken på att han inte kommer ta förhållandet på allvar. Man ska ju inte prata om att skaffa barn när man skiter i skolan och inte har något jobb.

Nu skriver jag ju bara min åsikt, det är ditt val om du kommer träffa honom eller inte. Men du kanske ska ta en riktig funderare innan du tar ett stort kliv. 

Skulle du kunna kolla in mitt inlägg också? 

Skulle vara tacksam om du kunde skriva vad du tycker!

www.familjeliv.se/Forum-20-298/m72548054.html

Svar på tråden pratar jag med fel kille?