mikispikis90 skrev 2013-12-07 23:48:51 följande:
Jag har bara varit inne i IVF karusellen ett tag .. Känner dock att de är många som är + 30 och jag känner mig lite utanför då jag är 23 år.
Jag och min man hade bara försökt i 3 månader, dock har han haft cancer och kan ej få barn på egen hand så de hade rekomenderat honom att när vi väl var sugna så skulle vi söka omedelbart pga det tar tid.
Vi sökte i dec 2012, fick komma på info jan 2013 och skulle startar med korta metoden (p-piller för min del, sedan sprutor). Tyvärr var det fullt på avdelningen och de ville att jag skulle gå ner lite i vikt och komma tillbaka i aug. Fick då starta i aug, 10,6 kg lättare 84,4 kg) .. Fick ta sprutor i 8 dagar, på äggplocket fick de ut 9 ägg var av5 befruktades. Ett sattes tillbaka i aug som blev missfall.
Den 21 nov gjorde jag mitt första fet (fryst embryo transfer) och i onsdags plussade jag.
Jag är livrädd hela tiden, jag är så rädd för missfall igen. Dock plussade jah inte sist,men det sticker molar typ i magen som mensvärk. Men just nu får man väll försöka vara glad att det äntligen blev plus.
Lite fördelar med att vara ung i Örebro iaf är att jag ibte betalat för ett enda läkarbesök, annars kostar alla besök 250 kr och det är många besök kan jag lova dig.
Nackdelar är att i Örebro klassas jag då som "barn" eftersom jag är under 25 år, men jag tycker att det är sjukt att så många surtanter till barnmorskor har påpekat det.
Förlåt för ett långt inlägg, men jag hittade din tråd precis när jag satt ensam och tänker och tänker ..
Varför gör ni IVF? Kram till er
Hej! Grattis till plusset
Har ni en 25 års gräns i örebro? Tänkte på dom gratis besöken, här är det 18..
Ja jag är uppe i frikort nu efter 3 besök :p ska på två till nästa vecka, sen är det bara en lång väntat till antingen plus eller mens....
Min man har slöa spermier och jag har oregelbunden mens.
Kram