• Anonym (Svalan)

Följas åt IVF? känner mig ensam

Hej!
    Är det någon som vill följas åt på IVF resan? Finns en mängd trådar redan, jag vet, men jag känner att jag inte riktigt kommer in i dem ordentligt då alla redan "funnit" varann

Jag är 22 år, gör min behandling på akademiska i Uppsala, och ska göra ÄP på måndag!

Vore roligt att ha någon att skriva med under resans gång. Känslor, tankar, allt!

• Svar på tråden Följas åt IVF? känner mig ensam
  • Anonym (Svalan)

Men vafan, hade ju skrivit och skickat men det verkar inte ha gått igenom :s

Varför har ni reportrar som skriver om er?

Okej :)

Hmm kan inte sova ! Måste åka iväg hemifrån redan halv 6 och är orolig över att det kommer göra ont eller att vi blir försenade imorrn pga vädret eller trafik :(

• mikispikis90

Du behöver inte vara orolig, jag tyckte infarten i armvecket gjorde dubbelt så ont som äggplocket .. Äggplocket känns men gör inte ont, men om du finner det väldigt obehagligt så be om lugnande innan och mer smärtstillande :)

Det är två tjejer som gör ett frilansrepotage och de har följt oss sen sprutorna och ska följa oss tills det förhoppningsvis kommer ut en knoddis :)

• Anonym (Svalan)

Hela allt gör mig nervös, sprut rädd (haha, lyckat..) o smärtan. Tack för dom värmande orden, ska be om det om det behövs.

Aha häftigt :)

• Anonym (Svalan)

Nu är jag äntligen hemma, jätte trött haha :( dem fick ut 6 eller 8 ägg iaf. Kommer inte ihåg var i en dvala, blev fullpumpad. Tyckte det gjorde jätte ont :( ska lägga mig o sova nu <3

• Bara Lisa

Hej..
    Efter många månader då jag spökat omkring på sånna här sajter känner jag nu att det är dags för mig att skriva. Jag måste ventilera någonstans.
    Jag och min man har försökt sen i mars. Jag har 6 veckorscykler, men regelbunden ägglossning och mens. Vi ringde Carl von Linné kliniken i uppsala efter fem misslyckade försök. De skrev in oss omedelbart eftersom min cykel är onormalt lång. Vi fick direkt börja med pergotime som egentligen lyckades med vad den skulle (ge mig normallång cykel och ÄL på den 15e dagen) men vi blev inte gravida. Jag gjorde en till kur på singel dos som inte tog över huvud taget. Sedan bytte vi preparat till Letrozol, som jag är på just nu. Jag vet inte om jag haft Äl redan eller om det kommer om ett par dagar. 

Förra veckan skickade läkaren en remiss till RPC på Akademiska i Uppsala.

Och nu väntar vi… Som vanligt...

• Anonym (Svalan)

Lycka till Bara Lisa. Hatar också all väntan :( jag har haft en lång resa.. blev jätte glad över att jag lyckades plussa efter första försöket men visade sig vara utomkvedes :( så nu väntar vi också bara...

• Kingston

Jag hoppar in här...

Känner på mig att IVF är vår enda lösning efter att vi nu försökt i 9 månader att bli med bebis utan resultat (endast ett X och en äggledare fattigare, mindre kul!).

Känner mig så otroligt ledsen och vill egentligen inte alls... Men samtidigt vill jag gärna ha ett barn till, ett syskon till första barnet.

Tycker just nu livet e så orättvist och bedrövligt men jag hoppas att jag snart kan se det fina med IVF.

• Anonym (Hemligt)
    Kingston skrev 2014-02-11 11:43:12 följande:
    Jag hoppar in här...

Känner på mig att IVF är vår enda lösning efter att vi nu försökt i 9 månader att bli med bebis utan resultat (endast ett X och en äggledare fattigare, mindre kul!).

Känner mig så otroligt ledsen och vill egentligen inte alls... Men samtidigt vill jag gärna ha ett barn till, ett syskon till första barnet.

Tycker just nu livet e så orättvist och bedrövligt men jag hoppas att jag snart kan se det fina med IVF.
    Jag har pco och sambon dåliga spermier att han räknas som halvfertil, så vi har provat hormoner och det är skitjobbigt. Nu har vi precis börjat IVF och jag älskar det. IVF är så mycket bättre än hormonerna, jag tog sprutor från mensen till ÄL sen fick jag en speciell spruta och instruktioner om dag och tid då vi skulle ligga med varandra. 
    Med IVF är det många sprutor också men jag slipper ligga med min man en viss tid och dag, nu kan vi äntligen ha sex när, var, hur v i vill typ. 
    I början kändes det jobbigt att vi inte kunde få till det på naturlig väg men nu känns det toppen. I framtiden kan vi ha sex när vi vill, hur vi vill, utan att behöva bekymra oss för preventivmedel. 
    Jag tröttnade på att ha sex för att bli gravid och inte för att man bara vill.
    Yes, jag är dålig på att uttrycka mig men hoppas du förstår vad jag menar, annars kanske en drink kan hjälpa
  • Kingston

Haha! Ja det är ju något som positivt med IVF.
    Får försöka hitta dom där positiva sakerna om det nu blir aktuellt!

• Anonym (Hemligt)
    Kingston skrev 2014-02-15 22:18:32 följande:
    Haha! Ja det är ju något som positivt med IVF.
    Får försöka hitta dom där positiva sakerna om det nu blir aktuellt!
    Det är mycket känslor inblandat det är det, inte alltid att känslorna känns logiska heller.
    Vi försökte länge och drog oss lite för att skaffa hjälp, men efter det att jag blev gravid och fick ett MA så fick vi kontakt med vården. Vi var ärliga med dem hur lång tid det hade tagit oss och att pco finns i min släkt osv. Då fick vi höra att ni har ju lyckats även om det inte gick bra så är ni inte gravida igen om ett år så kom tillbaka. Vi kom tillbaka och det var året med hormonerna och en misslyckad insemination. Det kändes jobbigt speciellt som alla runt omkring blev gravida, vi har inte sagt något om våra problem till någon direkt heller. 
    Det känns som oddsen har förbättrats för oss nu med ivfen, hormoner och försök hemma er väl 15-20% chans att bli gravid medan ivf är högre för oss, enligt sjukvården. 
    Jag kollade på today show om ivf och det är häftigt. 

Tänk att utvecklingen har gått framåt så pass mycket, det känns helt otroligt. De kommer troligtvis plocka mina ägg i nästa vecka och det ser jag framemot. Ska bli så spännande. 
Svar på tråden Följas åt IVF? känner mig ensam