Kingston skrev 2014-02-11 11:43:12 följande:
Jag hoppar in här...
Känner på mig att IVF är vår enda lösning efter att vi nu försökt i 9 månader att bli med bebis utan resultat (endast ett X och en äggledare fattigare, mindre kul!).
Känner mig så otroligt ledsen och vill egentligen inte alls... Men samtidigt vill jag gärna ha ett barn till, ett syskon till första barnet.
Tycker just nu livet e så orättvist och bedrövligt men jag hoppas att jag snart kan se det fina med IVF.
Jag har pco och sambon dåliga spermier att han räknas som halvfertil, så vi har provat hormoner och det är skitjobbigt. Nu har vi precis börjat IVF och jag älskar det. IVF är så mycket bättre än hormonerna, jag tog sprutor från mensen till ÄL sen fick jag en speciell spruta och instruktioner om dag och tid då vi skulle ligga med varandra.
Med IVF är det många sprutor också men jag slipper ligga med min man en viss tid och dag, nu kan vi äntligen ha sex när, var, hur v i vill typ.
I början kändes det jobbigt att vi inte kunde få till det på naturlig väg men nu känns det toppen. I framtiden kan vi ha sex när vi vill, hur vi vill, utan att behöva bekymra oss för preventivmedel.
Jag tröttnade på att ha sex för att bli gravid och inte för att man bara vill.
Yes, jag är dålig på att uttrycka mig men hoppas du förstår vad jag menar, annars kanske en drink kan hjälpa