• Anonym (Svalan)

Följas åt IVF? känner mig ensam

Hej!
    Är det någon som vill följas åt på IVF resan? Finns en mängd trådar redan, jag vet, men jag känner att jag inte riktigt kommer in i dem ordentligt då alla redan "funnit" varann

Jag är 22 år, gör min behandling på akademiska i Uppsala, och ska göra ÄP på måndag!

Vore roligt att ha någon att skriva med under resans gång. Känslor, tankar, allt!

• Svar på tråden Följas åt IVF? känner mig ensam
  • Kingston

Skönt att du ser fram emot det och anser det vara spännande! Själv är jag typ livrädd för hela grejen men FRAMFÖRALLT är jag livrädd för äggplock!

Än är jag inte sär men denna veckan får vi veta hur det blir... IVF eller inte? Skrämmande och skönt på samma gång. Vill ju inte få dåliga nyheter men samtidigt är det kuvert steg närmre en eventuell bebis...

Ja... Det är blandat det här, helt klart!

• Anonym (Hemligt)
    Kingston skrev 2014-02-16 18:06:51 följande:
    Skönt att du ser fram emot det och anser det vara spännande! Själv är jag typ livrädd för hela grejen men FRAMFÖRALLT är jag livrädd för äggplock!

Än är jag inte sär men denna veckan får vi veta hur det blir... IVF eller inte? Skrämmande och skönt på samma gång. Vill ju inte få dåliga nyheter men samtidigt är det kuvert steg närmre en eventuell bebis...

Ja... Det är blandat det här, helt klart!
    IVF känns för mig mer ordentligt än att bara proppa sig full med hormoner och hoppas på det bästa.

Jag gjorde äggplocket helt utan bedövning, utan att skrämma upp dig med detaljer så jag kommer aldrig göra det igen helt utan bedövning eller narkos. Jag fick höra att 99% klarar ett ÄP utan smärta men jag hörde inte dit. 
    Nu är iaf allt bra och jag fått tillbaka mina ägg och väntar på att ta blodprovet om 1.5v som ger mig svaret på om det tog sig eller inte. 
    Försöker att tänka på annat och inte känna efter, för om jag känner efter så har jag ju självklart alla symptom
  • Anonym (Svalan)

Hej hur går det för er?

• Anonym (Hemligt)

Jag är inne på andra försöket, jag tror det kallas att jag ruvar. Jag är mellan insättning och graviditetstest.

Hur går det för dig?

• Anonym (Svalan)

Samma, när har du testdag?

• Anonym (Hemligt)
    Anonym (Svalan) skrev 2014-05-04 08:58:53 följande:
    Samma, när har du testdag?
    Jag hade återföring(?) en torsdag och ska testa en onsdag för jag hade inte tid på torsdagen som de föreslog först. En dag mer eller mindre borde inte göra så mycket, hoppas jag, de kollar via blodprov. Dvs nu på onsdag om en evighet.
    Känner inga symptom mer än typ mensvärk, men så äter jag också en massa hormoner. Jag hoppas det gör jag naturligtvis, det sattes tillbaka två och tvillingar vore så coolt. Men skulle jag satsa min lön så skulle jag satsa det på negativt just för att jag inte känt något alls.

Du?
  • Anonym (Svalan)

Gravtest om en vecka. Exakt en vecka. En evighet hehe :)

Vilka hormoner äter du? Jag tar progynon och lutinus.

Häftigt med två , håller tummarna!

• Anonym (Hemligt)

Jag tar också progynon/progynova ser ut som små blå p-piller. Jag tar fyra om dagen, helt otroligt mycket. Sen tar jag tre stycken utrogestan 200mg kallas dem här, tror de kallas progesteron i Sverige kanske. Tre sådana om dagen som stoppas in på lämpligt ställe. 
    Lite oroande att jag inte känner några symptom men å andra sidan hade jag skit ont i brösten förra gången och det tog sig inte så..... Lite galen blir man när man funderar för mycket på det. 

• Anonym (Svalan)

Jag tar tre blåa om dan och 3 lutinus på 100mg om dagen, också som ska stoppas på lämpligt ställe :p

Jag har som mensvärk, lite ömma bröst.

Ingen aning om det är mensen på g då jag inte får vanlig ägglossning/mens på egen hand. Iofs så kändes det ungefär såhär första gången (plussade 1a jan -14) men fick utomkvedes. Så vet inte vad jag ska tro denna gången, försöker ta det lugnt o inte tänka så mycket på det inte för att det går så bra dock :p

Var befinner du dig?

• Anonym (Hemligt)
    Anonym (Svalan) skrev 2014-05-05 12:59:05 följande:
    Jag tar tre blåa om dan och 3 lutinus på 100mg om dagen, också som ska stoppas på lämpligt ställe :p

Jag har som mensvärk, lite ömma bröst.
    Ingen aning om det är mensen på g då jag inte får vanlig ägglossning/mens på egen hand. Iofs så kändes det ungefär såhär första gången (plussade 1a jan -14) men fick utomkvedes. Så vet inte vad jag ska tro denna gången, försöker ta det lugnt o inte tänka så mycket på det inte för att det går så bra dock :p
    Var befinner du dig?
    Befinner mig i Schweiz. 

Jag försöker att inte noja så mycket utan ta det lugnt, man vet ju aldrig. Denna gången har jag inte skött mig exemplariskt som jag gjorde första gången då det inget blev. Jag har druckit alkohol, jag har bastat och joggat också. Samt ätit vad jag vill när jag vill. Får se hur det går snart i övermorgon........
  • Anonym (Svalan)

Samma här typ, sist tog jag kosttillskott, tog det lugnt osv nu har jag fortsatt som vanligt.

Håller tummarna för dig är du nervös?

När hade du insättning förresten?

• Anonym (Svalan)

Hur gick det idag, Hemligt? :)

• Anonym (Svalan)

Hur har det gått tjejer?

Minus för mig... så hittils ett utomkvedes o ett neg.

• Anonym (Hemligt)

Det gick åt skogen och sen kom en liten flytt emellan. Nu har vi bestämt oss för att försöka i Sverige och fick veta idag att det är semesterstängt på kliniken så vi kan inte göra ett försök förens i augusti. Det känns så långt och tiden bara går och går och det händer aldrig något.
    Jag har två misslyckade ivf, en misslyckad insemination och närmare ett år med misslyckad ägglossningsstimulering. 
    Aja det som händer det händer och jag hoppas ni lyckas snart!!

• Anonym (Svalan)

Vad surt att det redan är semesterstängt:( ni får passa på att njuta av varandra i sommar :)

Ja man får ju ta det lite som det kommer, inget man kan rå för direkt. Tack! Detsamma :)

• Anonym (Hemligt)
    Anonym (Svalan) skrev 2014-06-03 05:04:48 följande:
    Vad surt att det redan är semesterstängt:( ni får passa på att njuta av varandra i sommar :)
    Ja man får ju ta det lite som det kommer, inget man kan rå för direkt. Tack! Detsamma :)
    Jag loggar inte in så ofta, så därför kommer svaren lite sent.

När blir ert nästa försök?

Det är svårt att ta det lugnt över sommaren även om det är det bästa, men alla omkring oss här är gravida med nummer två eller tre. Det börjar kännas otroligt jobbigt och jag undviker många gravida då jag inte orkar. Trodde inte jag skulle bli "sådan" när jag läste om "sådana". 
  • Anonym (Svalan)
    Anonym (Hemligt) skrev 2014-06-10 21:20:22 följande:
    Jag loggar inte in så ofta, så därför kommer svaren lite sent.

När blir ert nästa försök?

Det är svårt att ta det lugnt över sommaren även om det är det bästa, men alla omkring oss här är gravida med nummer två eller tre. Det börjar kännas otroligt jobbigt och jag undviker många gravida då jag inte orkar. Trodde inte jag skulle bli "sådan" när jag läste om "sådana". 

Hej sorry tog en paus från fl... jag testade neg igen den 18e så nu har vi sommaruppehåll. Vilket, faktiskt, känns skönt. Vet hur det känns...alla runtomkring mig är antingen gravida, precis fått eller ska få tvåan eller trean. Orättvist haha men samtidigt vet man ju inte alltid hur länge dom försökt heller..
Svar på tråden Följas åt IVF? känner mig ensam