• larsson69

flytta i hop

hej ! jag är 17 år flyller 18 i april den 27 .
    jag har bott tillsammans med min föra pojkvän i 1,5 år. jag gjorde exakt allt i lägenheten.
    städa,laga mat,handla.
    men nu bor jag hemma igen och har en ny pojkvän .

min föräldrar gillar inte min nya pojkvän. han är 10 år äldre än mig han har en dotter som är 2 år nu och fyller 3 i april. men jag älskar han för den han är  . jag har känt han över 1 år och umgås med han hyfsat ofta  i ett halv år.
    jag vill vara med han och jag vill flytta i hop med han. jag vill ha en egen familj .
    jag älskar barn . jag vet att jag klarar av att bo själv och ta hand om en familj .
    jag vill iaf försöka klara av de.

men min släkt och föräldrar gillar inte han för han har kanske inte varit guds bästa barn när han var som mig rättare de förflutna . alla kan ändra på sig.

kan jag flytta till han nu ? 
    kan rättare sak min föräldrar säg nå?
    eller måste jag vänta tills jag är 18?
    hjälp mig !

• Svar på tråden flytta i hop
  • Hannah76

Varför har du så bråttom att flytta ihop?
    Pluggar du? eller arbetar?

Varför flyttade du hemifrån så tidigt? Hur försörjde du dig?

• La Lola

Hur vet du att du klarar av att bo själv när du aldrig har gjort det?
    Hur försörjde du dig?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Cadencee

Eftersom dina föräldrar är försörjningsskyldiga till minst 18 så tror jag att de har lite å säga till om. Mina föräldrar var inte så positiva när jag flyttade hemifrån (19 år skulle börja trean på gymnasiet) men det var mest för att de var oroliga för hur jag och sambon skulle klara försörjningen. Dwtta trots att jag i tvåan hade en snittlön på ca 10 000:- plus studiebidraget på 1000:-. I trean fick jag visserligen inte lika mycket i lön. Ett snitt på ungefär 5000:- i månaden. Men vi klarade oss riktigt bra och har aldrig behövt ta av sparpengar eller fråga föröldrarna om pengar :)

Theo 130329
  • Hetingen

Skulle nästan tycka att det är för tidigt att flytta hemifrån i din ålder. Bli klar med dina studier och skaffa ett bra jobb så att du är helt säker på att du kan försörja din familj. 

Svar på tråden flytta i hop