• Amoureux

3 missfall - Utredning

Nu har jag fått tre missfall på raken Gråter

Jag har fått tid hos gyn på torsdag (19/12) för en undersökning. Hur ofta hittar dom något "fel" på en sådan undersökning?

Vad kan det vara för fel? Rynkar på näsan

Jag har redan ett barn så det har ju funkat förr.

• Svar på tråden 3 missfall - Utredning
  • Amoureux

Puff                  

• Blåsippan84

Vet ej om du kanske skulle få mer svar om du skrev i en anonym tråd:)? Bara gissning. Beklagar dina mf:(. Har själv haft ett. Har dock inga svar till dig, men som sagt. Skriver du i en tråd där man kan välja vara anonym så kanske du får mer svar:).

• arasall

Hej! Jag har läst att i 90 % av fallen hittar man inget fel. Eftersom du redan har ett barn så är det risk (eller det är iofs positivt) att man inte kommer att veta. Men jag tycker ändå det är bra att kolla, för det kan ju vara något som är lätt att åtgärda.

Statistiken, om vi nu ska tala om den visar också att även efter tre missfall är det stor chans att det går bra framöver och att man kan föda ett barn. Min läkare sa till oss (dotter 2007, sen fyra missfall...och inget fel har hittats) att det viktigaste är att man inte ger upp utan fortsätter försöka. Jag är gravid igen nu och hoppas att det ska fungera denna femte gång.

All lycka till dig!

• Amoureux

Dom hittade inge fel alls på  mig Rynkar på näsan

• beckybe83

Jag har mitt 3 mf just nu så jag ska begära utredning. Tänkte ringa imorgon. Ingen av graviditeterna har gått längre än v 4+4 för mig.

Hur har det gått för dig? Vad testade de för?

• ScillaBlå

Jag hade mitt tredje missfall i december, MA i vecka tolv. Den medicinska aborten misslyckades och jag blev skrapad 16/1. Blöder fortfarande, men tror det är mens nu iom att blödningen ökat. Hur som helst.

De tog prover på både mig och min man direkt efter missfallet. Jag har inte fått svar ännu. Vid skrapningen kollade de upp det och alla svar hade inte kommit ännu. När svaren kommit skulle de kontakta mig för en utredning. Hoppas det blir snart...

Vilka prover har de kollat på er? Vad ingår egentligen i en utredning? Hur många får egentligen nåt svar på varför?

Svar på tråden 3 missfall - Utredning