• 30årsfest

idéer till 30 årsfest!

Ska ha en 30 års fest i hyrd lokal för ca 80-90 personer man ska få betala in 150 kr per person! Tema maskerad tv/film Jag älskar detaljer o galna idéer men behöver inspiration o hjälp!! Har du någon kul idé?? Små som stora idéer!

• Svar på tråden idéer till 30 årsfest!
  • Lenilus

Vi hade en fest med tema Hollywood och det är ju lite liknande. Vi hade röda mattan upp till huset där det var en sån där vägg med "sponsorer" på som det är på galor och premiärer och all blev fotade när de kom. Vi hade festen hemma, men det spelar ju ingen roll. Inne hade vi över hela golvet såna där Hollywoodstjärnor med alla gästers namn. När alla gäster kom så hade vi som mingelmusik de första kanske 2 timmarna bara film och tv-seriemusik i bakgrunden. Skulle kanske passa med tv/filmtemat också?

• 30årsfest

Tack för idéer! Stjärnor på golvet var ju super!!! Sponsorer väg är ju jätte kul så kan man ju ta kort mot den vägen! Man kan kanske göra en väg med bilder från olika skvaller tidningar! Jag tänkte göra en film/tv quiz tävla vid varje bord... är det kul?

• Lenilus

Ja, det är ju jättekul! Vi skickade sen tackkort med bilderna från väggen, eller..röda mattan :) i form av en sån här klappa.. heter det så? En sån man använder när man spela in film iaf. Bilden fick plats och istället för filmtitel och sånt skrev vi namn på gästerna och festdatum osv. Lite kul. 

• Lenilus

Det är rätt kul med lyssningsgrejer också, i quizet alltså. Typ olika signaturmelodier till serier eller repliker ur filmer tex.

• 30årsfest

Tack kirtrn super bra idé! Tänkte görs ett gotte bord, har popcorn som bordsdekoration...är det okej att man får betala 150kr per person för att komma på festen, istället för present? Frågan är hur man ska formulera sig i inbjudan? Har även tänkt maskerad som är obligatorisk!

• hallontryffel

Vilka bra tips du fått från Lenilus! Försöker mig på några komplement:

Filmtema: inbjudan i form av en biobiljett, alternativt som en filmaffisch.

Kanske ska du sikta in dig på en genre för att göra det enklare för gästerna att veta hur de ska klä sig, eller så ber du alla att komma som sin favoritkaraktär ur favoritfilmen.

Om du har TV-tema skulle du kunna ha en skylt som fastslog att "idag är det NN (du) som håller i fjärkontrollen" och sedan skriva upp "hålltider" för festen i form av en tidnings TV-tablå, kanske med existerande programtitlar som namn på det som skall göras; typ 19.00 Go'kväll (festen startar), 19.30 Pluras mat (middag), 22.00 Let's dance...

Gör en bordsduk av TV-sidorna ur en dagstidning (kanske räcker med en löpare på mitten av bordet om du inte har obegränsad tillgång till tidningar!).

• 30årsfest

Tack för idéerna! Gillar iden om att skriva en tv tablå!!! Jag tänkte öven ta gamla vhs band och dra ut filem o lägga på borden so, dekorarion! Ska man satsa på band eller en bra spel lista på sporty? Jag har varit i kontakt med en biograf o ska få köpa gamla film planscher så kan jag sätta det på vägarna!

Svar på tråden idéer till 30 årsfest!