TIPS till en mellan-överraskningsfest för min snart 30åriga man TACK :-)
Hej,
Snart fyller maken 30år och jag behöver vara i tid med att planera nåt då vi och flera har barn eller jobbar kvällar och helger.
Har inte den bästa ekonomin efter några års föräldraledigt osv, så vill hitta till budgetnivå. Samtidigt som jag faktiskt anser att allt ska inte kosta, utan humor och bra vänner kommer man långt med
Nu börjar jag fundera på en liten överraskningsfest..
Hur många kan vara lagom att bjuda? man vill ju inte ha för många då man gärna vill hinna umgås med de flesta, det vet jag min man tycker iaf. samtidigt som man vill ha en lite större mängd än vanliga umgängeskvällar :P
Funderar på runt 20st ?
Så behöver lite tips på roliga saker under själva festens gång..tema? lekar? musik? inbjudningskorten (eller mejlen :) AALLT :)
har lite tankar angående minibar och skjuts dit för att ingen bil ska stå och störa överraskningen.. men sen för övrigt behöver jag förslag på det jag skrev ovan.
Han fyller alltså 30.. kan 80tals fest vara ett roligt tema tro? eftersom det är 80talet och 80tals musik är ju bäst :P
men hur klär man sig i 80tals stil?
eller vad kan man ha för tema på 30års fest?
roliga saker/lekar som drar igång stämningen?
* att de tar med sig en lapp var med nåt roligt minne de har av min man och lägger i en skål som sedan läses upp kanske?
* såg en gammal film hos mormor med fest av nuvarande 50åringar när de var i vår ålder, då de sprang med en hatt på huvudet och skulle ta från den framför och den som inte hade hatt när musiken stannade åkte ur.. haha.. kanske för löjligt? men de hade skoj på filmen och fulla folk kan nog se roliga ut springa runt?
* var på en 30års fest för några år sedan där de hade den där leken då de skulle springa upp till honom med ett plagg eller annat som sas..ni kanske vet.. om han drar en lapp där det står örhänge, så måste nån ur varje lag lyckas hinna dit med det först.. kan bli jättetokigt.. hade vi på vår bålrunda också för många år sedan :P
har ni bättre förslag? enklare, men ändå så effektiva? skrattvänliga?
hade nyss bröllop och där hade vi roliga saker, men därför blir det ju dumt att ta dom igen..
måste man bjuda på mat? blir helt plötsligt så mycket dyrare? eller kan man göra nåt roligt av det? hade tänkt nattamat korv och bröd och liksom skjuts och baren en guldpeng för allt man behöver/köper..eller är det dumt?
klä lokalen?
vad för musik? går rocka billy även ha på 80tal? har noooll koll nu svamlar jag.. men svårt hinna smyga med detta och behöver maassa förslag om jag ska kolla om det ens är möjligt med lokalerna och allt och sen lyckas bjuda folk i tid.. här omkring är det såå himla svårt att svara ja eller nej på bjudningar serrni :-P