• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Gamlamamman

Äl+6 om jag ska utgå från appen. Borde stämma hyfsat iaf. Så nu är det väntan igen. Denna ovisshet som nästan äter upp en. :/

FruA78 skrev 2016-02-02 11:03:39 följande:

Tack! Ja det är jobbigt att vänta :(

Hur går det för dig?

• daisy80

Vad segt att remissen ska ta sån tid :( här i Örebro län behövs ingen remiss alls, det var bara att lyfta luren så stod vi i kön. (Efter att ha gjort utredningen alltså, och därefter försökt på egen hand ett halvår till)

Men oavsett vad man väntar på så väntar vi alla på något, och jag hoppas verkligen de ska vara snabba med den där remissen!! Själv väntar jag otåligt på att få ivf-kallelsen, blir troligen i mars nångång. Tidigare om vi har tur.

Har bim fre-lör så mensen kan man ju vänta på oxå, inte lika kul... Kram

FruA78 skrev 2016-02-02 12:13:14 följande:

Ja hoppas på det bästa för er nu.

Ingen fara det är svårt att hålla koll på alla :)

Vi har gjort klart våra tre inseminationsförsök. Ivf-remissen skickades för två veckor sedan och i fredags fick jag ett brev från Huddinge reproduktionsmedicin att det är 4-6 veckors väntetid för att en läkare ska godkänna remissen. Så sammanlagt tar det ca två månader från remissen skickades för att få svar :( Kan ju inte nyttja vårdgarantin innan jag får svar på remissen.

• Iskristall
    FruA78 skrev 2016-02-02 12:13:14 följande:

Ja hoppas på det bästa för er nu.

Ingen fara det är svårt att hålla koll på alla :)

Vi har gjort klart våra tre inseminationsförsök. Ivf-remissen skickades för två veckor sedan och i fredags fick jag ett brev från Huddinge reproduktionsmedicin att det är 4-6 veckors väntetid för att en läkare ska godkänna remissen. Så sammanlagt tar det ca två månader från remissen skickades för att få svar :( Kan ju inte nyttja vårdgarantin innan jag får svar på remissen.

Okej, då är jag med. Trist med allt väntande hela tiden!
  • FruA78
    Loncelot skrev 2016-02-02 12:19:42 följande:
    17februari så det närmar sig krypande

Tur i oturen så har han fått en rullstol och vi ska ha begravning för farmor på torsdag och farfar sitter i rullstol sen några år tillbaka vilket han hatar, men nu blir sonen stort stöd till han på begravningen och vi var hos han i helgen och sonen visa stolt upp sina skills, då vart farfar superglad! (gammelfarfar till sonen) så han o farfar får sitta längst fram i kyrkan :)
    Vad skönt att gipset snart ryker :)

Så gulligt och vad bra att din son kan vara ett stöd för farfar.
  • FruA78
    Gamlamamman skrev 2016-02-02 15:14:40 följande:

Äl+6 om jag ska utgå från appen. Borde stämma hyfsat iaf. Så nu är det väntan igen. Denna ovisshet som nästan äter upp en. :/

Ja eller hur denna eviga väntan. Själv väntar jag på äl just nu är på cykeldag 12 idag och brukar ha äl mellan dag 12-16. Även om jag är inställd på att vi kommer behöva ivf för att lyckas igen så försöker vi aktivt i väntan.
  • lilsis

Väntan är inte över när man plussat, den blir bara ännu längre ;)

Plussade iaf förra veckan med andra återföringen efter IVF/äggplock i oktober.

De två förra plussen (okt 13 och maj 14) var utomkveds och missfall.

Så nu väntar jag på VUL runt 18e.

Vänta vänta.

• Iskristall
    lilsis skrev 2016-02-03 17:23:48 följande:

Vänta vänta.

Har nog redan sagt grattis, men om inte, grattis!

Gjorde ni FET senast nu då när ni plussade?
  • lilsis
    Iskristall skrev 2016-02-03 18:07:16 följande:

Har nog redan sagt grattis, men om inte, grattis!

Gjorde ni FET senast nu då när ni plussade?

Ja stimulerad FET.
  • Gamlamamman

Grattis!

Hoppas det går vägen denna gång.

Ja, ett enda väntande på att beta av milstolpar. Och en massa oroande som aldrig slutar. :)

lilsis skrev 2016-02-03 17:23:48 följande:

Vänta vänta.

• Iskristall

Uppdateting från mig. Varit på vul. Det blir äggplock för mig på måndag Nu är allt verkligen på rull igen!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?