• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-02-08 08:53:04 följande:

Stort lycka till idag!

Tack! Gick bättre idag! 10 st ägg fick de ut mot bara 4 st förra gången Nu jäklar, hoppas vi på fortsatta bättre resultat som nån blastocyst till frysen och ett plus på stickan!

Har du fått äl, som du väntade på siste jag läste?
  • Loncelot
    Iskristall skrev 2016-02-08 11:45:30 följande:

Tack! Gick bättre idag! 10 st ägg fick de ut mot bara 4 st förra gången Nu jäklar, hoppas vi på fortsatta bättre resultat som nån blastocyst till frysen och ett plus på stickan!

Va härligt nu håller vi tummarna hårt!
  • daisy80

10 ägg, grattis! Allt verkar ju gå som smort denna gången :) återföring onsdag eller?

Iskristall skrev 2016-02-08 11:45:30 följande:

• Iskristall
    daisy80 skrev 2016-02-08 13:29:45 följande:

10 ägg, grattis! Allt verkar ju gå som smort denna gången :) återföring onsdag eller?

Japp återföring på onsdag om allt går som det ska med befruktning och delning
  • Gamlamamman

Vad fint att höra!

Hoppas verkligen det går vägen nu.

Själv väntar jag. Bim imorgon enl app. Tog ett test igår för nyfikenhetens skull men det var såklart neg. Så förmodligen kommer mensskräpet snart...

Iskristall skrev 2016-02-08 15:07:28 följande:

• Iskristall
    Gamlamamman skrev 2016-02-08 16:48:26 följande:

Vad fint att höra!

Hoppas verkligen det går vägen nu.

Själv väntar jag. Bim imorgon enl app. Tog ett test igår för nyfikenhetens skull men det var såklart neg. Så förmodligen kommer mensskräpet snart...

Tack!

Men nej, mens vill vi inte ha! Fortsätter hålla tummarna ändå!
  • Gamlamamman

Tack!

Samma här! Håller alla tummar!

Iskristall skrev 2016-02-08 17:09:36 följande:

Tack!

Men nej, mens vill vi inte ha! Fortsätter hålla tummarna ändå!

• daisy80

Härligt, åå så spännande! Vet du om det är olika med hur "gamla" embryon som sätts tillbaka? Är det så att om det är några som växer fint så kan man vänta lite och få ett femdagars istället? Eller är det olika rutiner på olika ställen bara tro?

Och blir du förresten sjukskriven efter ÄP? Läste nånstans att man blir sjukskriven två dagar efter.. Men kanske oxå är olika!

Kram

Iskristall skrev 2016-02-08 15:07:28 följande:

• Iskristall
    daisy80 skrev 2016-02-09 11:49:06 följande:

Härligt, åå så spännande! Vet du om det är olika med hur "gamla" embryon som sätts tillbaka? Är det så att om det är några som växer fint så kan man vänta lite och få ett femdagars istället? Eller är det olika rutiner på olika ställen bara tro?

Och blir du förresten sjukskriven efter ÄP? Läste nånstans att man blir sjukskriven två dagar efter.. Men kanske oxå är olika!

Kram

På min klinik sa de att de sätter tillbaka 2 dagars som färskförsök. Och det är det datum jag fått info om om min återföring. Sen om man har ägg att odla vidare och frysa så blir de blastocyster innan frysning alltså 5 dagars. Men det verkar vara olika på olika kliniker, vissa verkar alltid sätta tillbaka 5 dagars om såna finns.

Men samtidigt har jag fått en lapp med mig hem där det står att de kan komma och ändra återföringsdag om så behövs, så inget verkar vara skrivet i sten.

Nope jag blir inte sjukskriven efter återföring, men jag tar ledigt resten av den eftermiddagen iallafall. Men dagen efter är det jobb som gäller igen. Kliniken säger att man kan återgå till jobb direkt efter återföringen.

Kram
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?