• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • FruA78
    daisy80 skrev 2016-03-11 10:16:14 följande:

Mår du fortfarande bra? Vad spännande med vul, förstår att tiden går sakta!!

Här räknas det oxå dagar, vi har fått tid på fertilitetskliniken den 4 april. Så då lägger man väl upp planen för det hela.

Var på akupunktur igår igen. Kändes bra.

Härligt, inte så långt kvar nu till ett första besök för er del :)
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-03-12 19:07:49 följande:

Skönt att du mår bättre nu. Vilket datum ska du på vul?

Jag?

Jag är bättre från förkylningen men tror jag drabbats av graviditetsillamående nu. Mått illa igår och idag. Knappt kunnat äta...är det inte det ena så är det det andra

På fredag ska vi på vul, är sååå nervös!
  • FruA78
    Iskristall skrev 2016-03-12 19:17:03 följande:
    Jag?

Jag är bättre från förkylningen men tror jag drabbats av graviditetsillamående nu. Mått illa igår och idag. Knappt kunnat äta...är det inte det ena så är det det andra

På fredag ska vi på vul, är sååå nervös!
    Jag trodde jag hade citerat, ja du ;)

Jobbigt med illamående. Förstår att du är nervös, kommer kännas bättre och mer verkligt när ni har sett den lilla/lille. Tänker på dig på fredag :)
  • daisy80

Tack för info! Ja då går det säkert att lösa på nåt sätt med timingen av ÄP.

Kanske man ska säga "grattis" till illamåendet trots allt, det är ju ett klart och tydligt symtom på att det händer grejer därinne :) såå spännande på fredag, ska oxå tänka på dig!

Iskristall skrev 2016-03-11 14:08:22 följande:

Du har börjat med akupunktur! Stort lycka till nu!

Åh 4 april, vad spännande, vart ska ni gå? Ja då får ni veta hur just ni ska gå tillväga. Och ska ni göra korta protokollet och får mens relativt nära ert besök, kan starten komma hastigt på!

Graviditetsmässigt mår jag bra, inga som helst symptom just nu vilket gör mig orolig. Annars kroppsligt börjar jag må bättre nu, drabbades av feber, hosta och snuva natten till onsdag. Febern har idag börjat lätta och jag har knaprat Alvedon och oroat mig för att febern ska skada eller har skadat den lille Drömde att jag fick missfall inatt, det är inte lätt psykiskt det här med graviditet

Iskristall skrev 2016-03-12 18:09:50 följande:

Äggplocket blir när dina ägg växt klart. För mig har det blivit på cd12 vid båda mina försök. Men det kan både bli tidigare och senare. Det beror alldeles på hur lätt eller svår stimulerad just du är. Men berätta för dem innan när ni ska vara bortresta så har de nog nåt bra lösning för er!

Hög feber är inte alltid bra för graviditeten har jag läst. Men jag tror de då syftar på hög temp under en period. Sån här vanlig förkylningstemp när man kan ta febernedsättande är nog inget problem. Men man tänker inte alltid så logiskt haha

Jag håller tummarna att ni haft en super äl och att det tar sig naturligt nu!

Iskristall skrev 2016-03-12 18:09:50 följande:

Äggplocket blir när dina ägg växt klart. För mig har det blivit på cd12 vid båda mina försök. Men det kan både bli tidigare och senare. Det beror alldeles på hur lätt eller svår stimulerad just du är. Men berätta för dem innan när ni ska vara bortresta så har de nog nåt bra lösning för er!

Hög feber är inte alltid bra för graviditeten har jag läst. Men jag tror de då syftar på hög temp under en period. Sån här vanlig förkylningstemp när man kan ta febernedsättande är nog inget problem. Men man tänker inte alltid så logiskt haha

Jag håller tummarna att ni haft en super äl och att det tar sig naturligt nu!

• daisy80

Tack! Ja det känns skönt att det är på G. Hur går det för dig med remissen och det där? Har du hört något?

FruA78 skrev 2016-03-12 19:05:46 följande:

Härligt, inte så långt kvar nu till ett första besök för er del :)

• FruA78
    daisy80 skrev 2016-03-13 19:56:38 följande:

Tack! Ja det känns skönt att det är på G. Hur går det för dig med remissen och det där? Har du hört något?

Jag har äntligen fått en besökstid, 12 april :)
    Har ringt runt som en galning hela veckan eftersom det verkade som våra journaler hade kommit bort. Ringde till Huddinge, vårdgarantin och IVFkliniken. Huddinge sa att de hade skickat våra journaler den 1 mars IVFkliniken sa i torsdags att de inte hade fått dom än och att de inte kunde skicka en besökstid förens de fått våra journaler. I fredagseftermiddag så fick jag besked att de kommit in. Så känner mig helt slut efter förra veckan.
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-03-14 18:36:31 följande:

Har ringt runt som en galning hela veckan eftersom det verkade som våra journaler hade kommit bort. Ringde till Huddinge, vårdgarantin och IVFkliniken. Huddinge sa att de hade skickat våra journaler den 1 mars IVFkliniken sa i torsdags att de inte hade fått dom än och att de inte kunde skicka en besökstid förens de fått våra journaler. I fredagseftermiddag så fick jag besked att de kommit in. Så känner mig helt slut efter förra veckan.

Yay! Skönt att det löst sig Snart är det er tur
  • FruA78
    Iskristall skrev 2016-03-14 21:02:47 följande:
    Yay! Skönt att det löst sig Snart är det er tur
    Tack så mycket :)
  • daisy80

Åå underbart, grattis till besökstiden! Då ligger vi väldigt lika i tiden, jag ska ju dit 4 april. Skönt att din ihärdighet lönade sig! Men visst är det psykiskt påfrestande detta väntande. Men snart blir det våran tur! Kram!

FruA78 skrev 2016-03-14 18:36:31 följande:

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?