• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-05-02 15:47:30 följande:

Måste ju få en uppdatering hur det går för dig :) Hur gick det med kub testet? Själv har jag ÄP imorgon.. kram :)

Hur gick äp? Hoppas allt gick bra och att ni fått ut guldägget!

Kub testet gick bra, låg risk och allt såg bra ut Det går bra för oss, gick in i v.15, 14+2 idag. Illamåendet har avtagit men den svullna gasiga magen består haha
  • daisy80
    Iskristall skrev 2016-05-04 23:10:27 följande:
    Hur gick äp? Hoppas allt gick bra och att ni fått ut guldägget!

Kub testet gick bra, låg risk och allt såg bra ut Det går bra för oss, gick in i v.15, 14+2 idag. Illamåendet har avtagit men den svullna gasiga magen består haha
    Å så härligt att din graviditet flyter på som den ska, tänk att få uppleva det efter allt kämpande :) Och grattis till ett fint kub resultat! 
    Äggplocket gick bra, och imorgon är det återföring. Håll gärna en tumme ;)
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-05-05 17:38:45 följande:

Å så härligt att din graviditet flyter på som den ska, tänk att få uppleva det efter allt kämpande :) Och grattis till ett fint kub resultat! 

Äggplocket gick bra, och imorgon är det återföring. Håll gärna en tumme ;)

Jag håller allt jag kan för dig! Lycka till Daisy80!
  • daisy80

Tack! Jag fick tillbaka ett fint tredagars embryo, är idag på RD 5. Spännande och nervöst!

Iskristall skrev 2016-05-06 06:42:14 följande:

Jag håller allt jag kan för dig! Lycka till Daisy80!

• Iskristall
    daisy80 skrev 2016-05-11 15:37:53 följande:

Tack! Jag fick tillbaka ett fint tredagars embryo, är idag på RD 5. Spännande och nervöst!

Åh så spännande!

När har du TD, testdag?
  • daisy80

Den 21/5. Så det är ett tag kvar :) hade du några speciella symtom innan du plussade? Svårt att veta också kanske med tanke på lutinus, vad som är vad.

När har du BF? Okt/nov nångång va?

Iskristall skrev 2016-05-12 06:11:02 följande:

Åh så spännande!

När har du TD, testdag?

• Iskristall

[quote=76618126][quote-nick]daisy80 skrev 2016-05-12 13:34:05 följande:[/quote-nick]Den 21/5. Så det är ett tag kvar :) hade du några speciella symtom innan du plussade? Svårt att veta också kanske med tanke på lutinus, vad som är vad.

Det enda speciella jag kände var att jag blev rädd för överstimulering av medicinerna. Fick lätta sådana symptom precis innan jag fick plus och en bit framåt. Magen svullnade och spände. Blev som en spärrballong. Det gjorde mig misstänksam, hade aldrig känt så förr och läste att överstimulering ofta kom eller blev värre om man blev gravid.

Har du några symptom?

Ja, precis BF 31/10

• daisy80
    Iskristall skrev 2016-05-12 20:51:23 följande:

[quote=76618126][quote-nick]daisy80 skrev 2016-05-12 13:34:05 följande:[/quote-nick]Den 21/5. Så det är ett tag kvar :) hade du några speciella symtom innan du plussade? Svårt att veta också kanske med tanke på lutinus, vad som är vad.

Det enda speciella jag kände var att jag blev rädd för överstimulering av medicinerna. Fick lätta sådana symptom precis innan jag fick plus och en bit framåt. Magen svullnade och spände. Blev som en spärrballong. Det gjorde mig misstänksam, hade aldrig känt så förr och läste att överstimulering ofta kom eller blev värre om man blev gravid.

Har du några symptom?

Ja, precis BF 31/10

Jag har ömma bröst och kan knappt sova på mage längre, men det är ju säkert Lutinus. Vaknade inatt och hade något som liknade mensvärk, men just nu känns det inget speciellt. RD 7 idag så mycket kan hända än gissar jag ;) 
    Härligt, då blir det en liten allahelgona-bebis
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-05-13 15:34:15 följande:

Jag har ömma bröst och kan knappt sova på mage längre, men det är ju säkert Lutinus. Vaknade inatt och hade något som liknade mensvärk, men just nu känns det inget speciellt. RD 7 idag så mycket kan hända än gissar jag ;) 

Härligt, då blir det en liten allahelgona-bebis

Glömde bort ömma bröstvårtor. Men det har jag fått efter äl och efter bägge kurerna Lutinus så just det var inte annorlunda mot tidigare.

Jag håller tummarna för er!
  • daisy80
    Iskristall skrev 2016-05-13 22:40:53 följande:
    Glömde bort ömma bröstvårtor. Men det har jag fått efter äl och efter bägge kurerna Lutinus så just det var inte annorlunda mot tidigare.

Jag håller tummarna för er!
    Tack för tummarna. RD 11 idag och nervositeten är påtaglig. De ömma brösten är borta, kanske var ovitrellen. Ska testa på fredag.. om jag törs
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?