• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Gamlamamman
    Iskristall skrev 2016-06-04 15:06:22 följande:

Tack! Ja, jätteroligt! Nu börjar jag på riktigt tro på att vi kommer få vår lilla bebis och jag har börjat våga kolla barnvagnar, namn och annat

Hur går det för er?

Oj vad kul! Ni är ju nästan framme vid målet ju. :)

Vad fort det har gått!

Vi försöker som vanligt utan resultat. Haha. Har iaf påbörjat utredning så vi får väl se om det visar på ngt.

Känns ju iaf bra att veta vilket utgångsläge man har.

Stort lycka till nu resten av vägen!
  • FruA78
    Iskristall skrev 2016-06-04 20:35:56 följande:
    Åh jag håller tummarna för att det ska se fint ut på vul på tisdag! Om inte så håller jag tummarna för att Aten är er lösning! Stort lycka till iallafall!

Håll oss uppdaterade om du orkar!

Stor kram
    Det gick bra på ultraljudet den var lite liten men såg ett hjärta slå. Är överstimulerad tydligen och har börjat med sprutor som är blodförtunnande. Fick komma tillbaka tre dagar senare, var fortfarande överstimulerad men den lilla hade växt det dubbla. Har varit sjukskriven en vecka och ska till IVFkliniken på torsdag för ultraljud hoppas att allt ser bra ut då.
  • FruA78
    Loncelot skrev 2016-06-14 12:58:33 följande:

Idag är det ägglossningsdag, nu gäller det :)

Håller tummarna!
  • Mderle

Hej,

Hoppas det är okej att jag hoppar in här :) Jag är 35 i september och jag och min man har börjat försöka att få vårat första barn. Jag tempar med Natural Cycles sedan en månad tillbaka, vore häftigt om det funkar.
    Skönt att man inte är ensam i ålder eller försök och ska bli trevligt att följas åt här :) Stort grattis till alla som plussat <3

• Loncelot
    FruA78 skrev 2016-06-14 13:34:23 följande:
    Håller tummarna!
    Tack och grattis till det lilla hjärtat ;) väldigt öm nu så får väl hoppas på att det går att sexa haha :S
  • Loncelot
    Mderle skrev 2016-06-14 14:56:30 följande:

Hej,

Hoppas det är okej att jag hoppar in här :) Jag är 35 i september och jag och min man har börjat försöka att få vårat första barn. Jag tempar med Natural Cycles sedan en månad tillbaka, vore häftigt om det funkar.
    Skönt att man inte är ensam i ålder eller försök och ska bli trevligt att följas åt här :) Stort grattis till alla som plussat <3

Jag har både tempat och kör med monitor har ägglossning idag så snart startar nedräkningen till bim :)
  • Mderle
    Loncelot skrev 2016-06-14 17:41:32 följande:

Jag har både tempat och kör med monitor har ägglossning idag så snart startar nedräkningen till bim :)

Vad är monitor? Jag har bara tempat en månad men ska kolla med ÄL test också. Jag var ju bra kaxig och inbillade mig att det tagit på första försöket, dock är det en fördel om man faktiskt träffar ÄL då hahaha
  • Loncelot
    Mderle skrev 2016-06-14 21:57:21 följande:

Vad är monitor? Jag har bara tempat en månad men ska kolla med ÄL test också. Jag var ju bra kaxig och inbillade mig att det tagit på första försöket, dock är det en fördel om man faktiskt träffar ÄL då hahaha

Clearblues fertilitetsmonitor superbra o man vet exakt när man har ÄL syns digitalt på skärmen kolla in clearblues hemsida
  • Loncelot
    Mderle skrev 2016-06-14 21:57:21 följande:

Från ca dag9 i cykeln börjar man testa..brukar gå åt ca 10st per månad plus man får 4st graviditetstest man också kan testa i monitorn
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?