• Loncelot

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Iskristall skrev 2016-01-28 11:22:53 följande:

Idag startade mensen! I morgon börjar min ivf-behandling nummer 2, så spännande!

Verkligen, inte trodde man att man skulle vara så glad över att få mens håller tummarna hårt!!!
  • Loncelot
    FruA78 skrev 2016-01-28 11:33:57 följande:

Vad spännande. Håller tummarna för er nu!

Själv har vi fått influensan här hemma och alla är riktigt dåliga.

Fick svar igår från Karolinska att de har mottagit vår remiss men att handläggningstiden är ca 4-6 veckor så sammanlagt kan kan det nästan ta två månader från och med att remissen skickades innan vi får svar. Det känns inte bra alls, jobbigt att inte veta om remissen kommer att bli godkänd eller vilken klinik det blir. Känns som det är lång kö nu och att det kan bli vart som helst i landet.

Tycker det är konstigt att det ska ta sån jävla tid...hemskt när man inte har nån egen kontroll och är beroende av andras beslut..

Influensa usch det är drygt! Själv har ja en förkyld dotter och en son med brutet ben som är rastlös...otålig att bli gravid..and so on...

Ett ord på allt....LIFE!

Ibland undrar man hur mycket man ska testas i livet...Hehe
  • Loncelot
    Gamlamamman skrev 2016-01-28 12:27:45 följande:

Haha. Ja, vi för vårt bästa... Med risk för att bli för ingående så hade vi vårt förmodligen sämsta sex nånsin igår kväll... Mannen hade somnat. När barnen sov (varav den ena i vår säng) så fick jag försöka mig på att väcka mannen o släpa ut honom i vardagsrummet. Det tog lite tid att få till det och var absolut ingen höjdare. Dessutom höll han på att somna flera ggr. Haha. Vad gör man inte... Ganska komiskt alltihop och inte särskilt romantiskt o spontant att passa tider. :P

Typ så har vi känt dessa 3 dgr med ägglossning, har varit så sjukt trötta men va gör man inte för lite befruktning
  • Loncelot
    Gamlamamman skrev 2016-01-28 19:20:30 följande:

Ja, vad gör man inte. ;)

Får hoppas att det tar sig nån gång så det blir slut på det här tvångssexet. :)

Verkligheten
  • Loncelot
    FruA78 skrev 2016-02-02 11:00:45 följande:

Ja en hel vecka nu med feber. Har legat däckad och har inte orkar äta eller göra nåt. Idag är det första dagen tempen är under under 37.5 :)

Hoppas att dina barn snart mår bra igen. När ska gipset bort?

17februari så det närmar sig krypande

Tur i oturen så har han fått en rullstol och vi ska ha begravning för farmor på torsdag och farfar sitter i rullstol sen några år tillbaka vilket han hatar, men nu blir sonen stort stöd till han på begravningen och vi var hos han i helgen och sonen visa stolt upp sina skills, då vart farfar superglad! (gammelfarfar till sonen) så han o farfar får sitta längst fram i kyrkan :)
  • Loncelot
    lilsis skrev 2016-02-05 19:45:34 följande:

Nehepp, inte den här gången heller. Blodbad och smärta.

Tråkigt SJ sitter ja o väntar på min har bim sön eller måndag, måndag enligt monitorn...gjorde ett gravtest igår morse som inte visa ett piss förutom ett stort jävla minus...mmm aja va ska man göra, vara bitter hmm, aja håller tummarna för att nått ska hända snart! Väntan e oändlig!
  • Loncelot
    Iskristall skrev 2016-02-08 11:45:30 följande:

Tack! Gick bättre idag! 10 st ägg fick de ut mot bara 4 st förra gången Nu jäklar, hoppas vi på fortsatta bättre resultat som nån blastocyst till frysen och ett plus på stickan!

Har du fått äl, som du väntade på siste jag läste?

Va härligt nu håller vi tummarna hårt!
  • Loncelot
    Blåblomman skrev 2016-02-18 22:12:28 följande:

En liten uppdatering från mig kommer här. För 2 veckor sen kom vår dotter dagen efter hon var beräknad. Det vart en lång och jobbig förlossning men äntligen är hon här efter flera års kämpande. Jag håller mina tummar för er nu! Sluta inte kämpa tjejer! <3

Stort grattis vad underbart!!!
  • Loncelot

Grattis Iskristall va underbart!, hur känns det?

Med mitt 3:e barn hade jag ingen symptom alls förens i v.10 trodde knappt ja var gravid även fast ja visste ja var men sen bröt illamående från helvete lös hahaha, men fullständigt värt det

• Loncelot
    Iskristall skrev 2016-02-23 15:19:37 följande:

Tack! Det känns bra! Rädd för missfall osv såklart men så är det väl kan jag tänka! Helt normalt va?

Fasar för illamående, men vad gör man inte säg?

Så länge man är gravid så oroar man sig alltid oavsett hur få eller många gånger man varit gravid, man får försöka att koppla bort det o njuta
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?