• Loncelot

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Idag har ja fått max på fertilitetsmonitorn så inom 48 timmar så släpper ägget :) bara o köra på nu :) yey!

• Loncelot
    Iskristall skrev 2016-02-24 09:38:33 följande:

Heja! Kör så det ryker!

Helt klart rätt inställning
  • Loncelot
    hoppfullsnart40 skrev 2016-03-04 20:56:42 följande:

Hej Loncelot

Du som har mer erfarenhet av monitorn, har du fått mer än 8 dagar med hög?

Förra månaden hade jag max på dag 14 och 15. Nu är jag på dag 16.

Har nog fått mer än 10dgr hög, oftast så vill monitorn lära känna kroppen och då kan det bli fler dgr, jag tex brukar ha äl runt dag 16-20 och då brukar jag få fler höga dagar vet inte riktigt varför men den känner väl kanske av att det ändras i kroppen, säkert har du äl vilken dag som helst nu närmaste dagarna, jag brukar bli nojig när det är efter dag20 men det har hänt
  • Loncelot
    hoppfullsnart40 skrev 2016-03-05 16:56:05 följande:

Tack så mycket för svaren. Jag får fortsätta och testa då :) ja jag börjar allt bli lite nojig nu. Är rädd att jag inte får någon ÄL denna månaden

Håller tummarna att din äl kommer snart det tror jag, jag har bim på onsdag så hoppas hoppas
  • Loncelot
    Hannah81 skrev 2016-03-05 18:24:04 följande:

Jag håller på att bli galen på den här väntan. Symptomen hopar sig, men borde ju egentligen inte finnas. Inte än på några dagar för mig iallafall.

Jag har två barn sedan tidigare och vill ha ett tredje nu när jag är 35. Tror ni att man upplever graviditeten annorlunda nu när man är omkring 35?

Alla mina graviditeter har varit olika, sista hade jag lågt blodtryck och allt snurra typ hela graviditeten skitjobbigt var sjukskriven från typ vecka 14 och hade illamående från hell... Hoppas den nästkommande blir enklare
  • Loncelot
    Hannah81 skrev 2016-03-06 10:37:09 följande:

Loncelot: men fy! Jag blev deprimerad min sista. Det önskar jag inte heller igen.

Depression måSte varit skitjobbigt

Min första graviditet var sommaren typ som varmast o illamående var oxå hemskt, duschade minst 10ggr om dagen för att kyla kroppen o illamåendet kändes bättre av svala duschar...
  • Loncelot
    FruA78 skrev 2016-06-14 13:34:23 följande:
    Håller tummarna!
    Tack och grattis till det lilla hjärtat ;) väldigt öm nu så får väl hoppas på att det går att sexa haha :S
  • Loncelot
    Mderle skrev 2016-06-14 14:56:30 följande:

Hej,

Hoppas det är okej att jag hoppar in här :) Jag är 35 i september och jag och min man har börjat försöka att få vårat första barn. Jag tempar med Natural Cycles sedan en månad tillbaka, vore häftigt om det funkar.
    Skönt att man inte är ensam i ålder eller försök och ska bli trevligt att följas åt här :) Stort grattis till alla som plussat <3

Jag har både tempat och kör med monitor har ägglossning idag så snart startar nedräkningen till bim :)
  • Loncelot
    Mderle skrev 2016-06-14 21:57:21 följande:

Vad är monitor? Jag har bara tempat en månad men ska kolla med ÄL test också. Jag var ju bra kaxig och inbillade mig att det tagit på första försöket, dock är det en fördel om man faktiskt träffar ÄL då hahaha

Clearblues fertilitetsmonitor superbra o man vet exakt när man har ÄL syns digitalt på skärmen kolla in clearblues hemsida
  • Loncelot
    Mderle skrev 2016-06-14 21:57:21 följande:

Vad är monitor? Jag har bara tempat en månad men ska kolla med ÄL test också. Jag var ju bra kaxig och inbillade mig att det tagit på första försöket, dock är det en fördel om man faktiskt träffar ÄL då hahaha

Från ca dag9 i cykeln börjar man testa..brukar gå åt ca 10st per månad plus man får 4st graviditetstest man också kan testa i monitorn
  • Loncelot
    Iskristall skrev 2016-06-15 06:15:42 följande:

Stort lycka till nu!

Tack känns som hoppet kommer tillbaka varje gång man prickar in ägglossningen

Härligt att höra att allt går bra för er

Välkommen Mderle! Lycka till du med!

• Loncelot

Stort lycka till nu!

Härligt att höra att allt går bra för er
  • Loncelot

Tack känns som hoppet kommer tillbaka varje gång man prickar in ägglossningen

Stort lycka till nu!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?