varifrån åka Öresundstågen?
Vilken stad är det smidigast att åka Öresundstågen ifrån? Gärna bra o billig parkering nära station?
Vilken stad är det smidigast att åka Öresundstågen ifrån? Gärna bra o billig parkering nära station?
Beror på var du bor/ utgår från o var du ska
Var är du och vart vill du åka?
Varför just Öresundståg?
Bor man i Burlöv/Arlöv så kan man lätt ta Pågatågen och man kan parkera lätt och gratis på parkeringen vid Burlöv center.
Vill man bo billigare kan man bo i Höör där man också parkerar gratis, men får gå några steg längre och kanske åka längre beroende på var du ska arbeta/studera.
Vill du lätt ta dig överallt så är väl Hässleholm en bra knutpunkt, men då får du betala för att stå nära stationen.
Öööh vart bor du? Vart skall du åka?? Bor du i GBG området så kan det vara knivigt med p-plats i GBG men kanske lättare i Mölndal eller KBA... Men annars Varberg, Falkenberg (bra parkering där!!) Halmstad, osv osv.....
Öresundståget går långa sträckor och man behöver veta lite mer om vart du är och vart du skall för att kunna svara....
Dessutom.... vad har detta i singel/ensamstående att göra:-O??
Beror på var du bor/ utgår från o var du ska
Hej!
Jag kör bil till malmö station och parkerar i p-huset. Sen tar jag tåget till köpenhamn. De går väldigt ofta dagtid så det är jättesmidigt.
Jag köper biljett i automaterna, kostar 210 kr tur o retur.
Hej! Jag åker bil från Jönköping till Malmö, sedan öresundståget malmö-köpenhamn flygplats o till sist metro till kongens nytorv (ska till storkklinik). Det är smidigast men parkeringen är ganska dyr 200kr/dygn men då parkerar jag i tag stationshuset. Tur o retur går resan på ca 1000kr o tar ca 4 h!