• Anonym (sorgsen)

Får inte vara sant!!

Bara grubblar och grubblar. Jag och sambon har kämpat i många år för att få barn utan att lyckas. Nu sprider hans på tok för unga dotter ut ryktet att hon är gravid med sin kille som hon träffade alldeles nyss. Vet inte vad jag ska göra om detta är sant. Kan inte sova och orkar inte leva om det visar sig att hon ska ha barn. Hur ska vi kunna skaffa barn när sambons barnbarn är äldre än våra barn? Blir kanske inga barn för oss ändå förstås, men orkar ändå inte. Funderar på att lämna allt om det visar sig att hon ska ha barn. Kommer inte orka leva i den situationen, även om dottern inte bor hos oss. Ge mig styrka!!

• Svar på tråden Får inte vara sant!!
  • Lindsey Egot the only one

Ge inte upp! Jag ska ha barn 9 veckor efter min äldsta dotter. Jag blir 38 år och min dotter blir 19 år. Så mitt första barnbarn kommer få en moster alt morbror när han är 9 veckor.

• Anonym (sorgsen)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-04 00:29:35 följande:
    Ge inte upp! Jag ska ha barn 9 veckor efter min äldsta dotter. Jag blir 38 år och min dotter blir 19 år. Så mitt första barnbarn kommer få en moster alt morbror när han är 9 veckor.

Fast skillnaden är att det är din dotter och dessutom är hon betydligt äldre än min sambos dotter. Trodde inte jag skulle behöva uppleva detta någonsin och om så, att det skulle ske först om många år.

Grattis till dig och din dotter. Hoppas era barn får en bra relation och uppväxt tillsammans. :)

Hur gammal är barnet då? 14, 15, 16?

• Anonym (sorgsen)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-04 00:29:35 följande:
    Förlåt om jag snäste av dig, är bara så frustrerad just nu.
  • Anonym (sorgsen)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-04 00:38:52 följande:
    Hur gammal är barnet då? 14, 15, 16?
    Kommer vara 14 när barnet föds.
    Anonym (sorgsen) skrev 2014-01-04 00:39:26 följande:
    Kommer vara 14 när barnet föds.
    Stackars barn!

Nä jag tycker ni ska fortsätta skaffa barn. Varför ska någon annans barn göra att man själv avstår. Har aldrig förstått mig på sådant. Skaffar man barn tidigt och man har unga fertila föräldrar får man räkna med att få syskon.
  • Anonym (sorgsen)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-04 01:21:57 följande:
    Stackars barn!

Nä jag tycker ni ska fortsätta skaffa barn. Varför ska någon annans barn göra att man själv avstår. Har aldrig förstått mig på sådant. Skaffar man barn tidigt och man har unga fertila föräldrar får man räkna med att få syskon.
    Kan hända det känns så så småningom, men just nu vill jag bara härifrån. Vill inte se hennes mage växa och sen försöka vara glad för hennes skull när barnet är fött. Min sambo är inte redo att bli morfar, han skulle ju bli pappa. :(

Vad säger din sambo och flickans mamma. Är flickan och hennes pojkvän kapabla att ta hand om barnet själva ens utan hjälp från sin mamma och pappa?

• Treo comp

Du är avundsjuk på en gravid 14-åring alltså? Grattis. Hur gammal är du själv, 15?

• Flisan79

Jag måste säga att ditt fokus är en smula "off". Din 13 åriga styvdotter kan möjligen vara gravid och du reagerar med avundsjuka??? What???

Om detta är sant så bör väl du mer fundera på om det ligger sanning i ryktena. Om pappan och mamman vet om det osv

• Anonym (sorgsen)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-04 01:49:43 följande:
    Vad säger din sambo och flickans mamma. Är flickan och hennes pojkvän kapabla att ta hand om barnet själva ens utan hjälp från sin mamma och pappa?
    Mamman har inte kontaktat min sambo om det, utan vi har fått reda på det på annat sätt. Nej, de är absolut inte kapabla att ta hand om ett barn, de är ju BARN själva!!
    Treo comp skrev 2014-01-04 01:55:16 följande:
    Du är avundsjuk på en gravid 14-åring alltså? Grattis. Hur gammal är du själv, 15?
    Ja så kan man se det. Antar att du inte har några problem med att bli gravid... Kan faktiskt inte rå för mina känslor. Har bearbetat mina problem med att skaffa barn för länge sedan, men detta är en helt ny sak att bearbeta. Kan ju inte påstå att min sambo är särskilt lycklig heller.
    Flisan79 skrev 2014-01-04 02:11:22 följande:
    Jag måste säga att ditt fokus är en smula "off". Din 13 åriga styvdotter kan möjligen vara gravid och du reagerar med avundsjuka??? What???

Om detta är sant så bör väl du mer fundera på om det ligger sanning i ryktena. Om pappan och mamman vet om det osv
    Ja, mamman och pappan vet om det.

• Mar14

Jag förstår att det är skitjobbigt, saker blir väldigt jobbiga när man försökt få barn länge utan att lyckas, men tycker precis som LängtansBlåBlomma att du först skall ta reda på om hon verkligen är gravid.

När man är 14 är det mycket som händer och det är mycket dramatik i allt. Kanske är hennes "graviditetsrykten" bara ett rop på uppmärksamhet. Jag tror det är många i den åldern som tycker att det där med ett litet barn är både spännande, dramatiskt och lite romantiskt, så det är inte alls omöjligt att hon sprider ut ett sådant rykte utan att det stämmer.

Oavsett vilket så är ju detta något ni måste ta tag i ordentligt. Att det ens finns en risk att hon blivit gravid som 14-åring och funderar på att behålla barnet betyder ju att hon antagligen inte har sån koll som hon borde ha. Man är inte mogen att ta hand om ett barn på egen hand när man är 14, och om hon har någon dröm om att detta kommer innebära att hon nu kan leka lyckliga familjen med sin kille och att de kommer hålla i hop i alla framtid så är det nog bra att faktiskt ge henne lite verklighetskoll. Detta är förstås din sambos ansvar och inte ditt, men det är ändå viktigt. Även om hon skulle visa sig inte vara gravid nu så behöver din sambo och flickans mamma ha ett allvarligt snack med henne, annars är nog risken att det sker en "olycka" ganska snart igen.

För din egen del, om hon verkligen visar sig vara gravid, så måste din sambo och hans ex verkligen prata igenom hur de i så fall skall lösa det. Dottern kommer ju inte att klara att ta hand om barnet själv och att hon skall bo växelvis med ett så litet barn är antagligen ingen bra idé. Antingen bör kanske det lilla barnet bo helt hos dotterns mamma, eller så bör det bo helt hos er, och om det bor helt hos er kanske det är er chans att få ett barn att ta hand om. Det finns trots allt en stor risk att dottern själv inte kommer att klara det, så kanske ni helt enkelt bör adoptera de på något vis? (Vet inte hur sådana saker fungerar.)

Men, som sagt, se till att tjejen kommer till en läkare direkt. Då visar ni också att graviditet är allvarligt och inte något att hålla på att skämta om.

Svar på tråden Får inte vara sant!!