• Sommarlöv

Grannar!

Hej!

Vi har bott på vår gata i snart 5 år. vår pojke leker med två flicckor ibland som är 1 år äldre än honom. Jag märker att han ofta hamnar i underläge med dem. Det kör lite fula knep ibland. Leker han med dem en och en går det jättebra, men det slutar ofta med att han blir ledsen om de leker alla tre tillsammans. Det finns en pojke längre ner på gatan. Han föräldra är aldrig med på kvartersfester och verkar egentligen inte så intresserade av att umgås. Men jag skulle gärna vilja ge barnen chansen att leka med varandra. Är det skumt om jag går ner till dem och presenterar vår pojke för dem? Vår kille är en fin lekare och trevlig. skulle så gärna vilja att han hade fler val än bara de här två tjejerna. 

• Svar på tråden Grannar!
  • MrsP79

Det är väl klart du kan! Gå dit med din pojke en eftermiddag eller nåt och fråga om han vill komma ut och leka!

• glassen

Tycker jag absolut du ska göra. Pojken kan bli jätteglad att någon frågar, och hans föräldrar kanske är blyga.

• Sommarlöv

Kanske ska göra det då. De är i samma ålder. De gick på samma förskolavdelning när de var riktigt små, innan vi bytte förskola. Pojken verkar go men vi känner som sagt inte föräldrarna. Det enda jag tycker är så märkligt är att han aldrig är med när de andra barnen på gatan är ute och leker eller på vår lekplats. Men att fråga kanske egentligen inte ge mer än ett nej.!

Svar på tråden Grannar!