Råd o tips inför IVF i Danmark
För oss var det en trygghet med ett trepack, men med facit i hand så behövdes det ju inte... Jag kan tänka mig att många av oss som inte har samma historia av infertilitet som heteropar har har en ganska så stor chans att bli gravid och/eller få ett gäng embryon till frysen.
Vi är ett av de många FL-tjejpar som fått behandling på Trianglen och vi är nöjda med såväl bemötande, behandling och resultat. Jag hade 10 misslyckade DI:n i bagaget när jag kom dit och jag fick ut över 30 ägg på lägsta hormondosen, 27 kunde användas och 15 blev befruktade och jag blev sedan gravid på första försöket både första gången och andra gången med FET för syskon.
Copenhagen Fertility Center (fd Nordica) har vi inte lika goda erfarenheter av och jag vet iaf två par till som delar vår uppfattning.
Max 6 ins brukar de danska läkarna rekommendera att man gör innan man går över till IVF. Statistiken talar för att man inte ska försöka mer än 8 ggr - men upp till dess kan man faktiskt göra det. Hade jag gjort om vår resa så skulle jag inte gjort fler än 4-5, man får ju som ni har gjort känna efter hur det känns mentalt också!