• Anonym (såg)

svårt att komma över min abort efter jag såg fostret

jag gjorde en abort i vecka 13 och det gick bra men jag såg såg fostret och det såg ut som en bebis i miniatyr med fingrar, tår, huvud, öron, ja allt! Nu kan jag inte tänka på annat och har börjat känna något för det som låg i min mage. det är försent men det gör ont. bilden av vad jag såg efter att ha krystat ut det följer mig hela tiden. någon som känner igen sig?

• Svar på tråden svårt att komma över min abort efter jag såg fostret
  • Malmö01

Det är en vanlig myt att allt man avslutar är

Sänk SD, MP, M, KD och S ur riksdagen
  • Malmö01

En liten klump, en myt jag tror gör mer skada än nytta. Men du får se det som att du bara avslutade en cellprocess och inget medvetande liv.

Sänk SD, MP, M, KD och S ur riksdagen
  • Anonym (2009)

Japp. Been there, done that... höll på att gå in i v14 när jag gjorde min hemma-abort. Så här i efterhand är det, det absolut bland värsta jag har sett, upplevt, varit med om rent mentalt.
    Kan heller inte för mitt liv begripa hur jag gick med på en medicinsk hemma-abort så sent. Så här i efterhand så förstår jag en hel del bättre och har fått höra att det är inte så det ens FÅR gå till.

Det tog mig ett år innan jag var återställd något så när i kroppen, dvs slutat blöda och ha sammandragningar. Och fostret... mitt lilla barn... ja det sörjer jag ännu. :( Och ja, fick jag spola tillbaks tiden så skulle jag ha gjort aborten OGJORD hundra gånger om!

Styrkekram!

• Anonym (såg)

jag mår bra i kroppen men vad jag såg är allt jag tänker på och hur sjukt det än kan låta började jag känna nån slags kärlek då och då var det försent. jag önskar jag aldrig gjort det.

Svar på tråden svårt att komma över min abort efter jag såg fostret