• Anonym (?)

Blödning igen?

Hej!
    För fyra och en halv vecka sedan så gjorde jag en tidig medicinsk abort. Efter det så hade jag en kraftig blödning i ca tre veckor och direkt efter det så startade min mens som varade i 7 dagar precis som den brukar göra. Den mensen slutade alltså i torsdags (för fyra dagar sedan). Men nu idag så fick jag åter igen en blödning. Har läst rätt mycket på internet om vad som händer i kroppen efter en abort men har inte läst någonstans att man ska börja blöda igen direkt efter mensen? Bör jag kontakta min barnmorska eller är detta normalt?

• Svar på tråden Blödning igen?
  • Anonym (4 veckor sedan)

Här är också en som gjorde abort för fyra veckor sedan, trodde att jag slutat blöda för ungefär en vecka sedan. Började ha sex osv. Sedan några dagar senare så började blöda igen och sedan kom det ut lite rester. Detta trots att jag blött ganska rejält under själva aborten och efteråt. Så det verkar iaf som om man kan fortsätta att blöda om man har rester kvar. Har dock inte fått tillbaka min mens ännu och graviditetstest visar fortfarande svagt positivt :/ Om du är orolig tycker jag att du ska kontakta sjukvården så får du svar!

Svar på tråden Blödning igen?