• SweetLilly

Återkommanbde feber

Min dotter på 3,5 år har haft återkommande feber sista 2 månaderna. Först var det kopplat till förkylning så inget konstigt. Sen växte de bakre tänderna så då kanske dte berodde på det. men sista veckorna har det kommit en hastig feber som slår till inom loppet av en timme med frossa och skakningar och hon får ont i hela kroppen.
    men bara kvällstid/natt. Sen är hon pigg och som vanligt dagen efter..

Nu har det skett 2 dagar i rad och börjar fundera, blir orolig :-/ Vad kan detta bero på? Detta är mitt första och enda barn så kanske är det inte helt ovanligt med sån här feber men det känns iaf inte bra..

Så imorgon är det ett samtal till BVC som gäller!

• Svar på tråden Återkommanbde feber
  • gims

Har ni fått hjålp? En kompis till mig har en 4 årig dotter som förra året fick en diagnos för liknande problem. Hon fick feber plötsligt flera ggr utan andra symtom. Jag kommer inte ihåg vad diagnosen är, men det var inte farligt. Det var någon spontan ospecifik feber som kommer och går. Hon har blivit mycket bättre nu och har det inte lika ofta.

• yellow88

Mina killar hade det i omgångar förra vintern, tillslut åkte vi in med dem och då hade de  halsfluss båda två. Visade inga symptom på att de hade ont någonstans, det märktes bara genom feber. Har även haft liknande med återkommande feber utan symptom när de haft öroninflammation. De verkar inte få ont varken i halsen eller öronen :/

♥ Adrian 10-04-17 ♥ Alfred 11-08-08 ♥ Silas 13-07-16 ♥
Svar på tråden Återkommanbde feber