• readhead92

Min pojkvän vill inte gå på studentbalen med mej :(

Hej!

Jag är lite besviken just nu. Jag är 19 år och ska ta studenten i sommar. Jag övervägde att inte gå på balen, men nu har jag hittat glädje i att kika på klänningar, tänka att jag ska klä upp mig och göra mig extra fin inför alla och speciellt inför min älskade pojkvän sedan ett år tillbaka, vid min sida på "röda mattan". Jag frågade honom på telefonen ifall han ville gå på balen med mej, då sa han att han verkligen inte ville det.

Jag vet inte hur jag ska tänka om detta. Såklart respekterar jag hans vilja men det känns sorgset att inte få gå med min älskade hand i hand, äta en romantisk middag och klä upp sig extra fin för honom samt ta fina kort man alltid kan se tillbaka på. :( Om jag ska vara ärlig så är jag inte ens sugen på att gå längre, och det känns som att det är hans fel att han stjäl det ögonblicket för mig...

Hur tänker ni om min situation?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-15 12:43
    Föressten är jag 19 år och han 27

(han tog aldrig studenten officiellt och har aldrig gått på balen)

• Svar på tråden Min pojkvän vill inte gå på studentbalen med mej :(
  • YokohamaNr2

Ja det är ju en ganska stor ålderskillnad och jag kan nog förstå honom lite, han känner nog att han inte kommer passa in och inte ha något gemensamt med någon, inte så jättekul att hänga efter dig hela kvällen. 

Se det som en kul kväll för dig och dina gymnasiekompisar, det är ju inte som i USA då man måste ha en dejt! 

• Sisisisi

Jag skulle gå med en kompis istället.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• roffe

Jag tycker inte det är speciellt konstigt att en som är närmare 30 inte vill gå på fest med gymnasieungdomar. Bara för att ni gillar varandra så kanske han inte är överförtjust i att umgås med 30 gymnasiekids liksom.
    Den delen i hans liv är nog lite förbi om man säger så.

Gå med dina kompisar, det är ju ändå ni som firar att ni slutar gymnasiet, det har ju egentligen ingenting med din pojkvän att göra. Och han verkade ju inte ett dugg intresserad av det där, så gör dig fin för dig och dina vänner och ha en jättekul kväll :)

Svar på tråden Min pojkvän vill inte gå på studentbalen med mej :(