• hösttussilago

Bamse och Tjuvstaden eller Emil och Ida??

Vi hade tänkt gå på bio i helgen. Det blir första gången för vår 3åring!
    Frågan är om "Bamse och tjuvstaden" eller "Emil och Ida" är bäst lämpad??
    Det viktigaste är att den inte är för läskig (är Bamsefilmen kanske lite för spännande??).

Vad tror ni? Har ni sett dessa och vad tyckte ni?

• Svar på tråden Bamse och Tjuvstaden eller Emil och Ida??
  • Pippi Långstrump

Bamse och Tjuvstaden helt klart.
    Bamse innehåller läskiga troll och en eldsvåda.
    Emil innehåller att han hotar att skjuta med sitt vapen.

• Schack73

Ta den som är kortast, en 3-åring orkar sällan sitta stilla allt för länge..

• hösttussilago
    Pippi Långstrump skrev 2014-01-17 20:44:34 följande:
    Bamse och Tjuvstaden helt klart.
    Bamse innehåller läskiga troll och en eldsvåda.
    Emil innehåller att han hotar att skjuta med sitt vapen.
    Vad menar du med att "han hotar att skjuta med sitt vapen"?
    Om du menar Emils träbyssa så verkar ju eld och troll läskigare! Men det beror ju så mkt på stämningen och musiken i filmerna...
  • hösttussilago
    Schack73 skrev 2014-01-17 20:46:19 följande:
    Ta den som är kortast, en 3-åring orkar sällan sitta stilla allt för länge..
    Båda är en dryg timme, vilket jag absolut tror att han klarar!
  • Pippi Långstrump

Hela Emil filmen bygger på 325 hyss (?) dör han klättrar upp och hotar med trädbyssen.
    Jag har sett båda med min 3,5 åring - som föredrog Bamse.

• glassen

Jag har bara sett "Emil och Ida", men upplever att den passar perfekt för ett barn i den åldern. Min 4-åring uppskattade den mer än min 7-åring.
    Fast jag skulle mycket väl kunna tänka mig Bamse också, så egentligen är det väl en smaksak, vad din son brukar gilla för typ av filmer.

• lmyranl

Jag velar också... Ska gå med en 3 åring (första gången) och en 4,5 åring. Tittat på trailern på sf och vet ej om Bamse är för läskig? Barnen tycker att den verkar jättespännande.. Frågar jag så vill dom se båda.. ;)

• isisisis

Vi var på Bamse idag med våra snart 4 åringar.
    Vi sa bägge två att de hade uppskattat den bättre om de var ett år äldre.
    De satt kvar och tittade,men handlingen var ganska "lång",så de hade lite svårt att hålla kvar koncentrationen.
    De har sett andra filmer hemma på tv som de tyckt var roligare och mer spännande.
    Tom Shrek var roligare för dem.

• Mia72

Jag såg Bamse med min 5-åring idag och han tyckte den var bra och uppskattade den. Men, det var många mindre barn i salongen som verkade tröttna efter en 40 min e d.

• honeydew

Har sett Emil med vår 3.5-åring och hon gillade den jag tyckte den var helt okej. Uppdelade i ca 3(?) delar med olika hyss, så den kändes lagom lång och hon hängde med på allt.

Svar på tråden Bamse och Tjuvstaden eller Emil och Ida??