Skriva på för byte av dagis?
Hejsan tänkte höra era åsikter ang ett problem som har uppstått.
Har 2 barn tillsammans med mitt ex som jag har varannan fredag till måndag (hämtning och lämning på förskola) och torsdag till fredag (hämtning på förskola och lämning hemma hos exet). vi båda bor grannar och har förskolan för båda barnen ca 5min från bådas dörrar. Sedans vi gick isär har hon stämt mig på ensam vårdnad och rättegången var i oktober 2013 där det efter lite prat blev förlikning (efter vad jag tror var pga av att domaren berättade för henne att vi visserligen hade lite trassel med kommunikation men absolut inte i den kalibern att ensam vårdnad ska utfärdas)
Nu har mamman som också är boendeförälder träffat en kille som bor ca 2 mil härifrån och vill promt att barnen ska ha förskola där. Har sagt nej att jag inte tänker skriva på byte av förskola, mycket pga av att största flickan har bytt förkola 2ggr redan och ett till skulle innebära att hon gått på fyra olika förskolor hon fyller 4 i mars. minsta flickan är så pass liten att varannan vecka inte riktigt är på tapeten än men inom en framtid på mellan 1-2 år enligt mitt tycke.
(pratade med mitt ex om varannan vecka här om dagen men hon sa att när dom är 11-12år så bestämmer dom själv så vet inte riktigt vart hon står i varannan vecka boende. men det är ett senare bekymmer)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-21 01:43
Hon hotar lite smått med att stämma mig på ensam vårdnad igen om jag inte skriver under. då undrar jag om hon kan få ensam vårdnand pga av detta?