• Forumvärd

Är du nöjd med ditt namn?

Våra namn är något som vi får dras med hela livet. Ibland så har ens föräldrar valt bra men ibland så kanske det känns obegripligt att de valde just det namnet.
    Är du nöjd med ditt eller dina namn eller har du kanske t.om bytt namn?
    Diskutera gärna i tråden och du kan vara anonym!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du nöjd med ditt namn?
  • Anonym (Josse)

Jag skulle gärna byta namn, ogillar mitt namn ordentligt. Efternamnet har jag inget emot, mellannamnen kan jag leva med, men förnamnet är inte alls fint.

Jag vet inte om jag orkar gå igenom ett namnbyte.

• taquine

Gillar mitt tilltalsnamn medan mitt andranamn är hemskt. (ser ändå hur det börjar bli populärt igen, typiskt 40talsnamn)

Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • Anonym (nöjd)

Gillar alla mina namn. Alla är släktnamn vilket jag uppskattar. Mitt tilltalsnamn (Maria) är ju supervanligt men det har aldrig stört mig.

• fluu

Nu är jag väldigt förtjust i mitt namn, det passar mig bra. Gillade det dock inte när jag var liten efter att en lärare fällt en mindre genomtänkt kommentar.
    Avskyr dock ett av mina andranamn och mitt efternamn, men efternamnet blir jag av med om 1,5 år i alla fall.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Zoja

Ja, jag gillar mina namn. Mitt tilltalsnamn är relativt vanligt, men mitt efternamn är det bara jag och pappa som har. Mitt mellannamn är väl sådär dock.

• La Lola

Nja...inte till 100% iom att det bara finns jag i hela Sverige som heter så.
    Hade gärna hetat Anna istället.
    Men byta vill jag inte.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • dessan59

Desireé är jag väldigt nöjd med! tycker att det är ett vackert namn!

• YokohamaNr2

Ja det är ju jag liksom, lägger inte jättestor värdering i namnet som alla (på FL) verkar göra. Andranamn tex, vad spelar det för roll, det syns ju typ aldrig. Har ett väldigt vanligt 70-80 talsnamn men ändå klassiskt och fint, har absolut inte känt mig mindre uuuuunik för att det var flera andra i skolan som hette samma

• Texasthecat

Nu är jag helt nöjd med mitt namn, men jag hade stora problem med det när jag växte upp. Tyckte det var jobbigt när folk inte kunde stava eller uttala det rätt och då är inte mitt namn speciellt konstigt, men i Sverige har det oftast en annan stavning och/eller ändelse... Jag gillade inte heller att mitt första namn är inte mitt tilltalsnamn så jag var alltid tvungen att säga till vilket var rätt namn.

Men som sagt nu älskar jag det. Det är mitt namn och det passar mig...

Mitt tilltalsnamn är Teresa

Mina Älsklingar Haylie 20/9-10, Natahan 20/9-10, Kaoru 10/5-13
Svar på tråden Är du nöjd med ditt namn?