• blondi99

Hur blev det sen i förhållandet efter en abort?

Jag är 27 och överväger att göra abort. Min sambo blev superglad när jag berättade men har börjat tvecka efter hur jag hanterar detta och funderar på abort. Detta skulle bli vårt första barn. Hur blev det för er som funnits i samma sitt? Kommer detta stärka hos i vår relation eller är det början på ett slut. Jag vill verkligen inte att det ska ta slut men jag vill satsa hundra på att vi får iordning på allt i förhållandet då vi precis har börjat jobba på det och det går bra.

• Svar på tråden Hur blev det sen i förhållandet efter en abort?
  • Anonym (Jag)

Jag skulle nog säga att vi gått starkare ur det tillsammans. Även om det har varit jobbigt på många sätt. Men anledningen till att vi gjorde abort var ju inte heller våran relation (som alltid har varit väldigt bra), utan omständigheterna runtomkring.

• Anonym (H)
    blondi99 skrev 2014-01-22 15:24:29 följande:
    Jag är 27 och överväger att göra abort. Min sambo blev superglad när jag berättade men har börjat tvecka efter hur jag hanterar detta och funderar på abort. Detta skulle bli vårt första barn. Hur blev det för er som funnits i samma sitt? Kommer detta stärka hos i vår relation eller är det början på ett slut. Jag vill verkligen inte att det ska ta slut men jag vill satsa hundra på att vi får iordning på allt i förhållandet då vi precis har börjat jobba på det och det går bra.

Jag själv har inte gjort abort , men när det gäller mina vänner och bekanta ser jag att om man väljer tillsammans att göra abort och man är överens att det är det bästa just då , skadas inte förhållandet så mycket och man stöder varandra , och man blir starkare . Om kvinnan gör abort trots att mannen vill ha barnet , eller om kvinnan gör abort för att mannen hotar med att göra slut annars , tar också förhållandet slut snart. Som sagt det är mina erfaranheter baserade på ca 15 par , det kan gå på nåt annat sätt för andra.
  • Anonym (Lissan)

Vi klarade oss bra igenom det, han stöttade och vi båda var överens om beslutet. Nu tittar vi framåt och satsar på en bra framtid med varandra så att blicka tillbaka känner vi inte gör någon nytta alls! Det skulle också blivit vårt första men vi hade bara vart tillsammans i 6 månader så vi kände båda att skaffa barn var ett för stort steg för den nivå vår relation låg på! Hoppas det löser sig för er :)

Svar på tråden Hur blev det sen i förhållandet efter en abort?