• Anonym (mad)

Blöder inte

är just nu igång med en medicinsk abort tog slidpiller kl 18. Har inte börjat blöda ännu.
    Känner lite molnande värk. Blir helt orolig nu
    Hjälp!

• Svar på tråden Blöder inte
  • Anonym (mad)

Någon?

• Anonym (Christine)

När jag gjorde medicinsk abort (pga dött foster) var jag tvungen att föra upp tabletter i tre omgångar innan jag började blöda.

Det var riktigt seg startat.

Kommer det inte igång för dig, så ring. Du har väl antagligen fått något nummer du kan ringa direkt om det skulle bli komplikationer?

Annars ring 1177

• Anonym (mad)

Jag har fått 2 tabletter som jag skulle ta samtidigt. Sen ligga still i en timme. Men inget händer. Molnande värk, inget mer. Googlade på internet och där stod att det kan ta upp till 24 timmar innan man kan börja blöda? Lite konstigt tycker jag.!
    TACK för att du svarar:) det värmer ska jag lova. Man känner sig så liten i förväg <3 

• Anonym (Christine)

Är det Cytotec du fått?

Till mig sa de att promenera och allmänt röra på sig så att det kommer igång.

Du fick väl smärtstillande med dig hem? Om du är hemma..

Det kommer att gå bra <3

• Anonym (mad)

Det är cytotec jag har fått. Är väldigt tidig i denna graviditet. Vecka 5+3. 
    Har en liten en här hema på 1 år som tar upp all min uppmärksamhet om dagen. Därför får det gärna komma igång nu så man kan vara mer aktiv i morgon.
    Tror också det kommer att komma igång. Hoppas jag i alla fall.
    Varför kan det ta tid? Trodde det skulle komma direkt!

• Anonym (Christine)

Det kan helt enkelt vara segt bara.. Kändes för mig som att det inte alls skulle komma igång. Tog ju en hel dag för mig. Tabletter, ligga en timme som för dig, tre timmar senare inget hände och fick upprepa det. Visserligen låg jag inne på gyn då.

Men jag har faktiskt också utfört en abort hemma när min pojk var ett år gammal. Men då kom det igång efter en timme och blödde ut allt.

Skulle det inte komma igång så är det ju bara ringa imorgon.

Så får du möjligtvis försöka igen eller så kan det bli skrapning..

• Anonym (mad)

NU har det kommit igång. Lite i alla fall:) Så nu hoppas jag att det kommer mer:)
    Tack snälla du för hjälpen :)

• Anonym (Christine)

Bra det.. :) Hur har det gått?

• Anonym (mad)

Hej Christine :).
    det har kommit så lite blod att jag tror det är ett skämt.
    Jag vet att jag är jättetidig i min graviditet. Menar att jag är i vecka 5+ något.
    Kanske därför jag blöder så lite? Som gynekologen sa, man kan inte se något på ultraljudet. Bara slemhinnor. Och mitt blodprov visade 200 något i värde som jag inte fattade så mycket av. Men att man valde att gå igång med med en medicinsk abort då man kan hade bevis för graviditet i blodet.
    Igår kom det lite stripor av blod. Sen lite droppar, under natten inget.  Till morgonen lite blod när jag kissade. Nu mest lite brunt...mycket lite brunt.
    Kanske ska jag bara lugna ner mig lite och kanske är allt som det ska.
    Man vill ju allt allt ska gå efter boken. Ska jobba måndag och kan inte ta med ledigt för det här!

fan alltså!!!!

• Anonym (Christine)

Men har du pratat med nån idag om att det kommer så lite?

Man brukar väl ha telefonkontakt när man utför en abort hemma..

Svar på tråden Blöder inte