• Anonym (sörjer än idag)

Abort den 4 Juli 2011, fortfarande illa till mods

Jag va precis fyllda 20 år då jag fick veta att jag va gravid. Jag ville behålla men pappan till "fostret" så att han sticker om jag behåller.

Jag gjorde motvilligt abort då jag inte ville sätta honom i den sitsen då.
    det fula är att barnmorskan på SöS visade mig ultraljudet på kollen innan. gjorde en sen abort i vecka 11+ett par dagar Så jag fick se hjärtat banka/röra sig på skärmen.

Denna bild har etsat sig fast i min hjärna och jag kan gråta än idag. Har försökt med psykologer, kuratorer och allt sånt. Men mår fortfarande piss för det...

Har någon varigt i samma sits? Hur tog ni er ur det?

• Svar på tråden Abort den 4 Juli 2011, fortfarande illa till mods
  • Anonym (Jen)

Jag gjorde en abort 2007.

Var 19 då. Tänker fortfarande på det då och då.

Ibland med ro och ibland med ren och skär ångest.

Det blir bättre med tiden men det tar sin tid. Tillåt dig själv att tänka på det. Att stöta bort sina känslor slår bara omkull en senare i livet.

Har du kontakt med killen idag?

Kram på dig

• Shibby
    Anonym (sörjer än idag) skrev 2014-02-04 16:37:05 följande:

Jag va precis fyllda 20 år då jag fick veta att jag va gravid. Jag ville behålla men pappan till "fostret" så att han sticker om jag behåller.

Jag gjorde motvilligt abort då jag inte ville sätta honom i den sitsen då.
    det fula är att barnmorskan på SöS visade mig ultraljudet på kollen innan. gjorde en sen abort i vecka 11+ett par dagar Så jag fick se hjärtat banka/röra sig på skärmen.

Denna bild har etsat sig fast i min hjärna och jag kan gråta än idag. Har försökt med psykologer, kuratorer och allt sånt. Men mår fortfarande piss för det...

Har någon varigt i samma sits? Hur tog ni er ur det?

Jag gjorde en abort för ett år sedan och både jag och min sambo var ense om att vi ville göra aborten, dels för att vi inte hade varit tillsammans längre än några månader men också för att han stod mellan två jobb och skulle pendla 10 mil till jobbet varje dag. 

Jag pratade aldrig med någon efter aborten och jag kanske borde ha gjort det, för att jag klarar inte av att träffa kompisar som har små barn/väntar barn. Min pojkvän (samma som var med under aborten) har sagt åt mig att gå vidare, men jag kan inte. Jag vet inte varför men jag mår fortfarande dåligt över aborten vilket påverkar vår relation eftersom jag inte vill träffa hans bästavänner som ska ha barn nu om någon månad. Det som är konstigt är att jag aldrig tvingades eller känner att jag ångrar det. :/ 

Anonym (Jen) skrev 2014-02-05 22:49:02 följande:
    Jag gjorde en abort 2007.
    Var 19 då. Tänker fortfarande på det då och då.
    Ibland med ro och ibland med ren och skär ångest.
    Det blir bättre med tiden men det tar sin tid. Tillåt dig själv att tänka på det. Att stöta bort sina känslor slår bara omkull en senare i livet.
    Har du kontakt med killen idag?
    Kram på dig
    Jag är tillsammans med killen än men kan inte påstå att förhållandet är bra..
    Shibby skrev 2014-02-07 15:08:52 följande:

Jag gjorde en abort för ett år sedan och både jag och min sambo var ense om att vi ville göra aborten, dels för att vi inte hade varit tillsammans längre än några månader men också för att han stod mellan två jobb och skulle pendla 10 mil till jobbet varje dag. 

Jag pratade aldrig med någon efter aborten och jag kanske borde ha gjort det, för att jag klarar inte av att träffa kompisar som har små barn/väntar barn. Min pojkvän (samma som var med under aborten) har sagt åt mig att gå vidare, men jag kan inte. Jag vet inte varför men jag mår fortfarande dåligt över aborten vilket påverkar vår relation eftersom jag inte vill träffa hans bästavänner som ska ha barn nu om någon månad. Det som är konstigt är att jag aldrig tvingades eller känner att jag ångrar det. :/ 

aah, ja jag kände mig lite tvingad men i dagens läge önskar jag att jag hade behållt ändå..

• Anonym (Jen)
    Anonym (sörjer än idag) skrev 2014-02-07 18:48:02 följande:
    Jag är tillsammans med killen än men kan inte påstå att förhållandet är bra....

På grund av aborten?
    Anonym (Jen) skrev 2014-02-07 18:52:18 följande:

På grund av aborten?
    alltså jag vet inte, jag tror bara att förhållandet snart är över...det känns så bara.
  • Anonym (Jen)

Kan du prata med honom om dina känslor?

Svar på tråden Abort den 4 Juli 2011, fortfarande illa till mods