• Mial 83

Utredning upprepade missfall, via Landsting eller privat (i Kalmar)?

Hej. Efter ett X och tre missfall i följd är det nu dags att få igång utredning. Kontaktade gyn på lasarettet. De ställde oss i kö. Kunde ta flera månader. Rekommenderade oss att kontakta en privat klinik här om vi inte ville vänta så länge. Så nu tänkte jag kolla runt lite om någon har erfarenhet av detta o kan ge råd vad som kan vara bäst? Gör de samma saker? Landstinget känns tryggt på något sätt ;) men samtidigt har jag läst mkt om att man bör välja privat.. Någon som gjort utredning i Kalmar o vill dela med sig av erfarenheter? :) tacksam för svar!

• Svar på tråden Utredning upprepade missfall, via Landsting eller privat (i Kalmar)?
  • Mial 83

Tack för svar :) var processen lång? Alltså hur såg utredningen ut o hur lång tid tog det ca?

Och grattis till er!! :) härligt! Lycka till nu:)

• Mial 83

Okej, det låter ju bra! Tack för svar! Gyn nämnde att de skulle göra en noggrann undersökning av livmodern (spruta invätska o kolla med kamera, kommer inte ihåg vad det heter hehe) för att utesluta några fel där som kan orsaka missfall. Utför de sådan undersökning?

Har de möjlighet att utföra behandling/åtgärd om de tex hittar något "fel" i livmodern eller blir man då ändå remitterad till lasarettet?

• Mial 83

Okej! Tack för svar! :)

Hur gick det för er sen? Med hystroskopin och efteråt? Eller du har kanske inte gjort det än?;)

Jag har fått tid på lasarettet nu äntligen, så gick nog rätt fort ändå :) hoppas på att få en del svar av undersökningen!

Svar på tråden Utredning upprepade missfall, via Landsting eller privat (i Kalmar)?