Hej Beecca: tråkigt att du är i den här situationen. Ska du göra aborten själv hemma eller åker du in till kvinnokliniken och gör det där? Har du fått bra information om hur det går till? Är du osäker på hur du ska göra så ring in och fråga innan du tar tabletterna. Du bör ha fått ett kontaktnr om du ska göra det själv. Är du tidigt i graviditeten kanske redan första tabletten kan ha påbörjat ett missfall. Det är olika hur mycket man blöder, men var beredd på att det kan bli mycket så att du har underlägg under dig, antar att du inte har landstingets gigantblöjor hemma... Jag har en vän som satt i duschen, det kan vara skönt med varmvattnet som smärtlindring. Det är bra om du kan ha någon hos dig. Du kan behöva någon som hjälper dig (man kan bli yr och svimfärdig).
Jag har gjort med.abort en gång då jag drabbades av MA (dvs ett missfall där embryot/fostret blir kvar i kroppen). Då fick jag göra det inne på avdelning på kvinnoklin. Det var en trygghet för mig att ha personal i närheten, men vet att många gör tidiga aborter hemma och klarar det bra. Lycka till imorgon!