• Anonym (undrar)

mifegyne

Jag har en ofostrig graviditet. Hade sista mensen 3 dec.. occh ska göra en medicinsk abort. Är väl i vecka tio nu tror jag men allt hade nog stannat av i vecka 7-8 tror jag att det var.. någon som har gjort och kan dela med sig om vad som väntar? Är så sjukt nervös för biverkningar av mifegyn tabletten jag ska ta idag. Står ju även att man inte ska ta mifegyn tabletten efter 63 dagar som man varit gravid

• Svar på tråden mifegyne
  • Anonym (undrar)

Någon?

• Anonym (vet)

Jag tog mifegyne-tabletten för två dagar sedan och tabletten i sig ger inga direkta symptom, inte hos mig i alla fall. Den ska ju bara motverka dina gravidhormoner, så i bästa fall känner du mindre av gravidsymptomen om du har några. Man kan känna lite molvärk och eventuellt blöda lite. Det som ger mer symptom är tabletterna du tar i steg två, 48 timmar senare, för det är då själva aborten sker och du får en stor blödning och kraftig mensvärk.

• Anonym (..)

jag började blöda mycket av mifegyne tabletten, det mesta kom troligen ut då vilket det gör för vissa. För mig gjorde det inte ont med varken mifegyne eller cytotec som du sedan kommer ta. Visst var det lite oräckt att det blödde men det gick hur bra som helst! Jag oroade mig helt i onödan. Det kommer gå bra !

• Anonym (undrar)

Ok tack för svar. . Har avbokat min tid flera ggr för att jag inte vågar ta tabletten :/ men SKA ta drn nu på lördag.

Svar på tråden mifegyne