• Emmi27

Mamma sökas

Förlåt men varför söka efter nån som är över 35?

• Emmi27

Alltså jag är inte intresserad utan undrar bara varför ni aktivt söker någon som rent statistiskt är på väg mot bäst före datum så stt säga. Det handlar inte om ålderskillnad utan om att ju äldre man är desto svårare och eftersom det är insemination det handlar om (antar jag) så ger ju det ännu sämre förutsätrningar. Så fastna inte på åldern bara för att du är lite äldre, tänker bara att ni / du ska ha så bra chanser som möjligt :) Visst, hittar ni en äldre tjej och allt klickar så är det ju bra men menar att om ni ska leta så sätt inte en högre ålder som krav

• Emmi27
    Koala skrev 2014-02-14 21:12:37 följande:
    Kanske för att man vill vara någorlunda jämnårig? Han är ju 44.

Mm, men är man över 35 så börjar chanserna försämras så att bara söka äldre verkar dumt tänker jag.
  • Emmi27
    elyse skrev 2014-02-14 21:20:02 följande:
    Som man har man tid på sig att leta och det finns fertila 35-åringar. När man tar beslutet att medvetet skaffa barn med någon som man ska dela vårdnad med så har man nog en hel del förväntningar på den andre och då bl.a. att man mentalt ligger på ungefär samma plan. 

Ja självklart, men har inte sagt nånting om allt det du sa utan att ska man aktivt söka efter en blivande mamma, som det nog inte är så lätt att hitta öht, så bör man nog söka lite bredare för större chans. Tycker inte mitt inlägg är så svårt att förstå som det verkar.
  • Emmi27
    Karsten skrev 2014-02-14 21:31:11 följande:
    Tack för din åsikt. Personkemi är ganska viktigt för mig så barnet upplever samspelta föräldrar, men såklart kan kemin bli bra trots större åldersskillnad. Samtidigt är jag övertygat om att kvinnor 35+ blir gravida än i dag. Och du har rätt i att fertiliteten försämras för kvinnor och män med åldern. Karsten

Såklart kvinnor över 35 blir gravida, men statistiskt så försämras chanserna och det vet alla. Att man söker bredare betyder bara att man inte utesluter nåt från början, blir det en 35plussare så blir det, det är sökalternativen jag pratar om.
  • Emmi27
    elyse skrev 2014-02-14 21:37:59 följande:
    Med viss insyn i HBT-världen så vill jag påstå att det kan gå ganska snabbt att hitta någon som vill dela föräldraskap. ;)

Okej jag ger upp, det blir säkert bra.
Svar på tråden Mamma sökas