Röd och svullen på snoppen.
Hur tvättar/sköter ni hygienen på era småkillar? Har lärt mig att inte dra tillbaka förhuden. Nu är min pojk röd och lite svullen på snoppen, några tips?
Hur tvättar/sköter ni hygienen på era småkillar? Har lärt mig att inte dra tillbaka förhuden. Nu är min pojk röd och lite svullen på snoppen, några tips?
Han är 4 1/2 år...
Sätt han i badet och låt det bli rent den vägen.
www.1177.se/Norrbotten/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Forhudsinfektion-hos-barn--balanit/
Min ena son har haft det en gång, snoppen var alldeles svullen och såg för taskig ut men bad morgon och kväll i några dagar och problemet var löst.
Vi fick rådet från läkaren att spruta in vatten med hjälp av en medicinspruta, när han blev röd och litet varig tom. Blev bättre på några dagar. Tyckte själv att det var lite trixigt, så pappan fick fixa mest...
Ok, han har badat och får göra det fler gånger så hoppas jag det hjälper. Låter läskigt att spruta in vatten...
Man sprutar in koksaltlösning med medicinsprutan.
Vi fick rådet att bada honom i såpvatten, då såpa ska vara bakteriedödande. Vi badade honom flera gånger/dag, och sprutade med koksaltlösning. Gick över efter några dygn.
Det är jättevanligt att pojkar får en liten infektion under förhuden. Händer det upprepade gånger kan det bli tal om någon form av omskärelse typ.
Å va skönt! Baden verkar ha hjälpt