• charsie

HSS-spolning

Vet inte var jag ska börja, vill kanske bara ha lite stöd.
    Min fru och jag är uppsatta på väntelista till reproduktionscentrum.
    Vi ska göra en HSS-spolning som jag nu bokat tid till.
    Min första mensdag är idag och kvinnan jag talade med i telefon var oerhört hjälpsam och tillmötesgående. Hon hjälpte mig och gav oss en inklämd tid på tisdag. 

Nu visade det sig att min fru har tenta då, så jag ska göra detta själv.
    Någon som gjort detta själv? Kan det göra väldigt ont efteråt så man inte kan köra hem själv?
    Jag behöver inga skräckhistorier utan mer pepp med en touch av verklighet Flört

• Svar på tråden HSS-spolning
  • Avokado

Hej! Jag tyckte inte att det gjorde ont alls varken innan eller efter. Har hört att man kan fö lite mensvärk. Säkert är det olika hur ont det gör, men för mig var det inte värre än en vanlig gynundersökning.

• charsie

Tack Avokado! Jag förstår att det kan vara individuellt hur man känner det och då att man inte behöver känna av det alls :)

Känns så jobbigt att behöva göra det själv men jag gör det för våra framtida barn! <3 

• Varärstorken

Jag har gjort 2 HSS:er, tyckte inte att det gjorde ont. Men jag var väldigt spänd och mina ben skakade i gynstolen ha ha ha.

Dessutom bökade de runt läääänge med mig eftersom hon inte såg passage i ena äggledaren. Det drog ut på tiden och tillslut fick hon hämta in en annan läkare. Då såg de att det var passage :)

Så trots att det tog lite extratid och att jag var nervös så gick det bra!

• charsie

Tack Varärstorken & Gaytjej!
    Nu känns det faktiskt bättre att köra dit själv!

Har till och med "övningskört" dit så jag hittat och allt :) 
    Det gäller att vara förberedd på de sett man kan tänker jag :P

• charsie

Nu är spolningen avklarad! 
    Och nu i efterhand förstår jag inte varför jag skulle skrämma upp mig själv så mycket ;)

Det tog kanske en kvart och kändes men gjorde inte ont. Allt såg bra ut och det känns så bra att vara ytterligare ett steg närmare bäbis! 

Återigen tack till er som delade med er och hjälpte mig! <3

Svar på tråden HSS-spolning