Kirurgisk abort
Var igår på bedömning på gyn. Har gjort en hos en privat gyn läkare men det dög inte. Träffade en kvinnlig utländsk läkare Hon idiotförklarad mig totalt. Hr fått 3 barn och havandeskapsförgiftning på alla. Jättejobbigt grav. Jätteont hela grav. Sista med ivf. Kunde inte bli gravid hette det. Nåja. Nu är jag gravid och min livmoder är så tunn efter 3 snitt så jag vågar inte chansa. Vill ha en kirurgisk abort eftersom jag har gjort en tabl förrut för längesen och det är det värsta jag gjort. Läkaren försökte avråda mig. Talade om att jag kunde förblö. Att man kanske var tvungen ta ut livmodern. Att man kunde perforera tarmarna. Lät som att jag kommer dö på op. Sen körde hon ultraljud och undrade vem som sa att jag är gravid. Vadå hittar du inget??? Jo nu säger hon då. Var v 8 i går. Sen säger hon att du kan få vänta upp till en månad innan det göra. Planeraren gav mig en tid i morn. Har varit väldigt ambivalent men jag vet att min kropp inte orkar en graviditet till. Men känns ju inte bättre när läkaren gör så här