• Tjenarehoppsan

Kirurgisk abort

Var igår på bedömning på gyn. Har gjort en hos en privat gyn läkare men det dög inte. Träffade en kvinnlig utländsk läkare Hon idiotförklarad mig totalt. Hr fått 3 barn och havandeskapsförgiftning på alla. Jättejobbigt grav. Jätteont hela grav. Sista med ivf. Kunde inte bli gravid hette det. Nåja. Nu är jag gravid och min livmoder är så tunn efter 3 snitt så jag vågar inte chansa. Vill ha en kirurgisk abort eftersom jag har gjort en tabl förrut för längesen och det är det värsta jag gjort. Läkaren försökte avråda mig. Talade om att jag kunde förblö. Att man kanske var tvungen ta ut livmodern. Att man kunde perforera tarmarna. Lät som att jag kommer dö på op. Sen körde hon ultraljud och undrade vem som sa att jag är gravid. Vadå hittar du inget??? Jo nu säger hon då. Var v 8 i går. Sen säger hon att du kan få vänta upp till en månad innan det göra. Planeraren gav mig en tid i morn. Har varit väldigt ambivalent men jag vet att min kropp inte orkar en graviditet till. Men känns ju inte bättre när läkaren gör så här

• Svar på tråden Kirurgisk abort
  • Anonym (Graciosa)

Det låter som en oproffsig läkare tycker jag, men de gör uppenbarligen allt för att kränga ut Cytotec-tabletter för att det är billigare.

Jag har gjort kirurgisk abort i v 6 och det var helt okomplicerat, tog ett par Panodil bara på kvällen och mådde bra igen dagen efter.

Jag har även genomlidit ett MA med tabletter och det är som du skriver nåt av det värsta jag har gjort.

Tabletterna verkade inte ens inom den längsta tiden som stod i instruktionen och det smärtstillande hade då släppt precis när allt drog igång. Total panik av smärtan och min man fick ringa akuten och köra och hämta fler tabletter.

Tog en hel månad att avsluta med tre extra besök hos gyn, jag fick ta tabletter en gång till och jag tog mig till och med till gymet och körde ett tokdårepass för att få ut det sista (de hotade nämligen med kirurgi i alla fall ovanpå allt!) men min kropp var i helt fel hormonfas så inte ett skvatt mer hände. Sen kom gyn nr 4 och tyckte att den tidigare läkaren var överkritisk och slemhinnan hade rätt tjocklek så jag var "klar".

På det hela Inte särskilt förtroendeingivande.

Så lycka till nu och hoppas du får lika bra resultat som jag av kirurgin.

• Tjenarehoppsan

Jag hoppas oxå det. Men just nu känns allt verkligen Förjävligt. Är som sagt ambivalent ändå. Blev inte bättre av hennes jävla utspel

Svar på tråden Kirurgisk abort