• 0fia

Ställen att ha kalas på i Stockholm (4-åring)

Hej!

Vi bor i stan och bor trångt. Nu är det äntligen dags för äldsta tjejen att få ha sitt första kalas. Har ni tips på kul ställen att ha kalas på? Kollade med skansen men de har bara kalas mellan nov-feb tyvärr....

Tackelitack
    /Fia

• Svar på tråden Ställen att ha kalas på i Stockholm (4-åring)
  • Duckan

Vet inte om de anses för små, men O´Learys har Bowlingkalas. Creativity House, där får barnen måla varsin porslinsmugg. Lekland tycker jag är klockrent, men bor man i stan är det många som inte har bil och då är det svårt att ta sig dit.
    Har sett att Observatorielundens lekpark (lilla huset där) verkar gå att hyra för kalas.

• 0fia
    Duckan skrev 2014-04-10 09:37:57 följande:
    Vet inte om de anses för små, men O´Learys har Bowlingkalas. Creativity House, där får barnen måla varsin porslinsmugg. Lekland tycker jag är klockrent, men bor man i stan är det många som inte har bil och då är det svårt att ta sig dit.
    Har sett att Observatorielundens lekpark (lilla huset där) verkar gå att hyra för kalas.
    Bowlingkalas låter ju skoj men när jag googlar på det kommer Kista upp?! Lite långt bort då vi känner många utan bil. Kollade in på creative house men det verkar vara från 5 år. Obsan är absolut ett alternativ likaså Playland på kungsholmen.
  • Duckan

Vi var på O´Learys Norrtull, Sveaplan så det stämmer inte.

• Veritaslux

De flesta parklekar i Stockholm går att hyra (man får tillgång till huset men kan inte "tjinga" parken. Det är väldigt billigt, det brukar kosta mellan 300-500 så det blir fullbokat långt i förväg (typ alla helger, men kolla!). Störst inomhus är nog Kronobergsparkens parklek, men är det vår-sommar funkar ju utelek utmärkt.

Googla på parklekar och ring runt är mitt tips!

Svar på tråden Ställen att ha kalas på i Stockholm (4-åring)