• Anonym (Förvirrad)

Det är två, överväger abort

Hej! Är gravid i v 8 och har gjort tidigt vul och de visade sig att de är två. Jag har ångest och vill inte. Jag tror i te jag kommer klara detta, kommer känna mig otillräcklig och som en dålig någonsin. Har en dotter som är 13 månader. Känner mig förvirrad, har vetat detta en vecka men de känns likadant fortfarande. Tänker på abort, de känns hemskt och trodde aldrig jag skulle tänka den tanken, någonsin. Jag känner inte likadant denna graviditeten som förra, känner bara ångest, känns jättekonstigt. Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Det är två, överväger abort
  • mortilltre

Vet bara att få 2 st var det mest underbara jag gjort och varit med om... så speciellt och dubbelt med kärlek...

• Anonym (poon)

Förstår din ångest ts MEN att få tvillingar är ju fantastiskt. Tänk att ha två bebisar som växer uppp tillsammans som uvecklas tillsammans och som alltid har en syster/bror i samma ålder. Dom jag känner som har tvillingar säger att det är fantastiskt och man kommer snart in i nya rutiner. 

• Anonym (Förvirrad)

Tack för stöd och pepp! Så rädd för att jag inte ska orka, jag vill ju vara en bra mamma och inte bara precis orka, mitt barn jag redan har ska ju också ha närvarande föräldrar och aktiveras. De verkar bara övermäktigt alltihop. Hur gör tvillingföräldrar med små barn sen innan? Den frågan hör kanske till tvillingforumet. Nu ang abort, helt främmande för mig. Hur känns de, både fysiskt och psykist, såklart olika och beroende på situation.

• Lindsey Egot the only one

Har du inga barn sedan tidigare så kommer du ju inte veta något annat än att ha två.

• Anonym (Förvirrad)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-04-14 18:33:42 följande:
    Har du inga barn sedan tidigare så kommer du ju inte veta något annat än att ha två.

Har ett barn på 13 månader
  • Lindsey Egot the only one
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-04-14 18:43:49 följande:

Har ett barn på 13 månader
    Ja då kanske det kan bli kämpigt. Men det betyder inte att det måste bli det.
  • mortilltre

Du kommer att bli den bästa mamman till alla tre och glöm inte att småbarnstiden är väldigt kort!! Mina är redan 11. Vart tog den tiden vägen?! Tiden går för fort!!! Du kommer få ett helt underbart litet gäng hemma. Kramar från en nu mor till fyra.

Svar på tråden Det är två, överväger abort