• Anonym (Aborten)

abortberättelse

Jag gjorde en abort när jag var 18 år, hade vart ihop med killen i 1 månad och pluggade, bodde hemma hos mamma och inget körkort eller bil . Idag 6 år senare är jag fortfarande ihop med samma kille, har fast jobb, vi är sambos och har körkort och bil. Ni vill vi ha barn men har försökt i över 7 månader och inget händer. Ångrar jag aborten? Nej! Mitt bästa beslut någonsin och när jag är ledsen och deppig över att det aldrig visar ett plus och tänker tillbaka så har jag inte ens lite ångest eller ånger. Någon mer liknande historia eller bara vill.berätta sin? Hade vart intressant hur andra känner! (Sry för ihoptryckt text, skriver från mobilen)

• Svar på tråden abortberättelse
  • Saramarika92

Jag tycker inte att du ska känna ånger om du verkligen innerst inne känner att du gjorde rätt beslut vid just den tidpunkten. Självklart är det alltid en massa funderingar och känslor som far omrking en när man gjort en abort - inte för att jag gjort en själv, men kan tänka mig att tusen miljontals tankar yrrar omkring, om man gjort rätt eller fel osv. Men känner du att du ändå i slutändan gjorde vad som var bäst för både dig samt barnet, tycker jag inte att du bör gå och bära på onödig ångest. Kan dock inte ge svar på om varför det går segt, men något som kan hända alla iallafall. Kan ju bero på något, så ni kanske ska kolla upp er? Båda två och försöka få svar på om varför det går segt, om det beror på något fysiskt eller om det helt enkelt bara är så.

• Anonym (Aborten)
    Saramarika92 skrev 2014-04-14 23:47:31 följande:
    Jag tycker inte att du ska känna ånger om du verkligen innerst inne känner att du gjorde rätt beslut vid just den tidpunkten. Självklart är det alltid en massa funderingar och känslor som far omrking en när man gjort en abort - inte för att jag gjort en själv, men kan tänka mig att tusen miljontals tankar yrrar omkring, om man gjort rätt eller fel osv. Men känner du att du ändå i slutändan gjorde vad som var bäst för både dig samt barnet, tycker jag inte att du bör gå och bära på onödig ångest. Kan dock inte ge svar på om varför det går segt, men något som kan hända alla iallafall. Kan ju bero på något, så ni kanske ska kolla upp er? Båda två och försöka få svar på om varför det går segt, om det beror på något fysiskt eller om det helt enkelt bara är så.

Har ingen.ångest, bästa beslutet jag gjort. Men.vi.lyckades ju en gång på mindre av en månad och nu vill det inte alls. Är det guds straff eller vadå?! (skämt åsido). Konstigt hur det kan bli ibland :)
  • Anonym (Aborten)

Puff

Svar på tråden abortberättelse