Medicinsk abort igår-blöder nästan inte alls
Jag gjorde en medicinsk abort igår. Var bara i v 5+4 så den var tidig. Fick mifegyn i måndags och igår var jag på avdelningen över dagen och fick på förmiddagen 4 cytotec vaginalt. Fick endel sammandragningar efter en halvtimme timme men inte ont för jag hade fått starka värktabletter innan. Det blödde inget de första en och en halv , två timmarna. Sen kom det ytterst lite blod. Efter tre timmar fick jag gå på toa och då kom det bara lite klart rinnande blod, inga klumpar och ingen större mängd.
Väntade ytterligare men det kom inte direkt igång. Blödningen var mindre än en vanlig mens. Inga klumpar. Fick tillslut ytterligare 2 cytotec vilket gav mer sammandragningar. väntade 3 timmar till sen fick jag återigen gå på toa. En pytteliten klump kom då ut. Kanske en cm stor max. och lite blod efter de. Sen fick jag gå hem.
Hade ont i går eftermiddag så jag fick ta ipren en inget mer blod. Det blöder näst intill enbart vid toalettbesök. därimellan är det så lite att det nog skulle gå att klara sej med troskydd.
Under natten har det inte blött något direkt när jag har legat ner men varje gång jag går på toa kommer det lite samt någon liiiten mindre klump.
Ringde och försökte få en tid för vul men de vill inte ge mej någon. De säger att de var så tidigt så kanske det inte kommer blöda mer eller så kommer de igång senare och kroppen kommer sköta de själv men de känns verkligen som att detta inte har funkat alls. även om jag var väldigt tidigt i graviditeten borde de väll ändå blöda som en vanlig mens? Grät som ett barn i telefon men de spelade ingen roll. de hade dåligt med personal så de fanns ingen tid.
Om det inte har blödit något tills på tisdag ska jag isf ringa då..
Har någon varit med om något liknande. ? Kan aborten verkligen fungerat när jag blöder så extremt lite?
Är skräckslagen för att de antingen ska börja stört blöda eller inte blöda alls och fortfarande vara gravid...