• Anonym (E)

Medicinsk abort igår-blöder nästan inte alls

Jag gjorde en medicinsk abort igår. Var bara i v 5+4 så  den var tidig. Fick mifegyn i måndags och igår var jag på avdelningen över dagen och fick på förmiddagen 4 cytotec vaginalt. Fick endel sammandragningar efter en halvtimme timme men inte ont för jag hade fått starka värktabletter innan. Det blödde inget de första en och en halv , två timmarna. Sen kom det ytterst lite blod. Efter tre  timmar fick jag gå på toa och då kom det bara lite klart rinnande blod, inga klumpar och ingen större mängd. 
    Väntade ytterligare men det kom inte direkt igång. Blödningen var mindre än en vanlig mens. Inga klumpar. Fick tillslut ytterligare 2 cytotec vilket gav mer sammandragningar. väntade 3 timmar till sen fick jag återigen gå på toa. En pytteliten klump kom då ut. Kanske en cm stor max. och lite blod efter de. Sen fick jag gå hem.

Hade ont i går eftermiddag så jag fick ta ipren en inget mer blod. Det blöder näst intill enbart vid toalettbesök. därimellan är det så lite att det nog skulle gå att klara sej med troskydd. 
    Under natten har det inte blött något direkt när jag har legat ner men varje gång jag går på toa kommer det lite samt någon liiiten mindre klump. 

Ringde och försökte få en tid för vul men de vill inte ge mej någon. De säger att de var så tidigt så kanske det inte kommer blöda mer eller så kommer de igång senare och kroppen kommer sköta de själv men de känns verkligen som att detta inte har funkat alls. även om jag var väldigt tidigt i graviditeten borde de väll ändå blöda som en vanlig mens? Grät som ett barn i telefon men de spelade ingen roll. de hade dåligt med personal så de fanns ingen tid.
    Om det inte har blödit något tills på tisdag ska jag isf ringa då..

Har någon varit med om något liknande. ? Kan aborten verkligen fungerat när jag blöder så extremt lite?
    Är skräckslagen för att de antingen ska börja stört blöda eller inte blöda alls och fortfarande vara gravid...

• Svar på tråden Medicinsk abort igår-blöder nästan inte alls
  • Volt

Bry dig inte om idi**en ovan.
    Jag blödde nada efter min, det är helt individuellt hur mycket man blöder. 

• Anonym (E)
    Volt skrev 2014-04-17 11:10:50 följande:
    Bry dig inte om idi**en ovan.
    Jag blödde nada efter min, det är helt individuellt hur mycket man blöder. 
    vilken vecka var du i?  fick du kolla med vul sedan att allt hade kommit ut?
  • Volt
    Anonym (E) skrev 2014-04-17 11:11:41 följande:
    vilken vecka var du i?  fick du kolla med vul sedan att allt hade kommit ut?
    Jag var i v 12 och nej. 
  • Volt

Men du kommer väl få gå på en efterkontroll om några v? Det fick jag minns jag. 

• Anonym (E)
    Volt skrev 2014-04-17 11:12:58 följande:
    Jag var i v 12 och nej. 
    oj så långt gången och ändå blödde de inte mkt..ja då borde de ju inte vara nån fara när jag bara är i v 5 tycker man ju inte. hoppas det blir som för dej då och att allt trots allt kommer ut... fasar för att behöva skrapas eller göra om den medicinska igen...
  • Anonym (E)
    Volt skrev 2014-04-17 11:14:14 följande:
    Men du kommer väl få gå på en efterkontroll om några v? Det fick jag minns jag. 
    ja jag har en efterkontroll i början av maj ...men många veckor att vänta i ovisshet...
  • Moderator

Jag påminner om att denna tråd ligger i Känsliga Rummet --> Abort, vilket innebär att off topic inte är tillåtet.

Bara för att någon ställer en fråga om abort så innebär det inte att det är fritt fram att dra igång en etisk diskussion om huruvida abort är mord eller liknande.

Den som vill ha en sådan diskussion får starta den i en egen tråd, INTE här.

Fortsatt off topic i den stilen kommer att bestraffas med varning. Upprepade varningar kan leda till att man blir avstängd från Familjeliv under en period. 

/Moderator

Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • Anonym (efterkontroll)
    Anonym (E) skrev 2014-04-17 11:15:09 följande:
    ja jag har en efterkontroll i början av maj ...men många veckor att vänta i ovisshet...
    hej E. Jag är nyfiken på hur det har gått, har du varit på efterkontroll?
    Jag har haft en liknande upplevelse som du. Vet inte om jag ska vara glad och tacksam över att det gått så bra eller om jag ska vara orolig för att behöva göra om det hela... Har 20 dagar kvar till efterkontroll!
    I och för sig har några grav-symptom börjat förvinna så jag hoppas att allt gått bra. Men visst är det jobbigt att gå och vänta!
  • Anonym (E)

Var på efterkontrollen idag. Testet var negativt och allt såg bra ut så uppenbarligen hade de fungerat fin fint. Det började iof blöda lite mer efter någon dag men inte mer än en vanlig mens. Snarare mindre men i gengäld blödde de sedan lite lite i 2,5 veckor efteråt.

Svar på tråden Medicinsk abort igår-blöder nästan inte alls