• Anonym (18år gravid)

Gravid trots p-stav, göra abort utan att pojkvännen vet..

Min mens är en vecka sen så jag testade mig imorse med morgonkiss och det visade starkt +. Jag har pstav så jag tycker detta är jätte konstigt, är verkligen jätte ledsen och jätte chockad. Vet inte vad jag ska göra men har valt att inte säga något till min pojkvän och göra abort själv.

Om min ålder spelar roll så är jag 18 år, alltså för ung för att ha barn.

Är hundra procent på att jag vill göra abort så ja.

Någon som har lite tips? Känner mig väldigt chockad och ledsen nu som sagt.. :(

• Svar på tråden Gravid trots p-stav, göra abort utan att pojkvännen vet..
  • Anonym (Prata)

Om jag var du skulle jag prata med någon. Är det av någon särskild anledning som du inte vill prata med pojkvännen? Eftersom ni skyddar er så lär ju inte han vara beredd på att bli pappa heller? Tror du inte att pojkvännen skulle kunna ge dig ett bra stöd? Att prata brukar ofta ge effekten att ens problem inte längre känns så stora, så om du inte vill prata med pojkvännen tycker jag att du ska prata med någon annan som du kan lita på :) I slutändan så är det ditt beslut, men det kan hjälpa mycket att bolla sina tankar med någon!

Kram :)

• Anonym (18år gravid)
    Anonym (Prata) skrev 2014-04-19 13:02:39 följande:
    Om jag var du skulle jag prata med någon. Är det av någon särskild anledning som du inte vill prata med pojkvännen? Eftersom ni skyddar er så lär ju inte han vara beredd på att bli pappa heller? Tror du inte att pojkvännen skulle kunna ge dig ett bra stöd? Att prata brukar ofta ge effekten att ens problem inte längre känns så stora, så om du inte vill prata med pojkvännen tycker jag att du ska prata med någon annan som du kan lita på :) I slutändan så är det ditt beslut, men det kan hjälpa mycket att bolla sina tankar med någon!
    Kram :)
    tack för ditt svar.. Nä egentligen inte men det känns bara jobbigt på något sätt att berätta det för han och för andra för den delen. Vill bara ha denna saken ur världen..
  • Anonym (19 år)

Jag förstår dig! Jag är själv 19 år och jag fick precis reda på att jag är gravid. Jag vill inte ha barn just nu och jag vet att min pojkvän inte vill heller ha barn just nu. Men finns det någon du kan prata med? Syskon, bästa vän eller föräldrar? För det är alltid bra att prata med någon för du är inte ensam <3

Svar på tråden Gravid trots p-stav, göra abort utan att pojkvännen vet..